Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Karin - 11 januari 2013 08:28

Min vackra brudklänning hänger i butiken i mitt namn, den väntar på mig - och jag på den. Känslan av att jag ska gifta mig kom över mig först när jag hittade den klänningen - då fylldes mina ögon med tårar, det var rätt klänning, min klänning. Tårar av glädje speglades också i min fina vän som var med mig denna dag. Allt kändes rätt och jag kunde se mig själv vackert bära klänningen oavsett formen på min mage.


Vår resa var inte alldeles enkel från början, han fick utstå många prövningar men han svek inte en millimeter. Han stod tålmodigt kvar, lika kärleksfull som förstående, lika ödmjuk som varm och lika trygg som pålitlig fanns han vid min sida med ögon som lyste av kärlek och öron som aldrig tycktes börja blöda av mina många ord. Ibland knasiga ord, men han bara log och fortsatte framåt. Ibland undrar jag om han redan visste, visste det om oss som ingen kunde veta, det om att vi skulle hålla hela vägen? Bara med den vetskapen kan man så säkert stå bredvid med ett leende på sina läppar.


Min vackra brudklänning har inte rätt mått, den måste sys in - och i bästa fall - sys ut.


Min skräck är att vi kommer att stå där den där vackra dagen som är så långt fram och uppleva samma känsla som på vår resa, den om att tiden har stått stilla, eller ännu värre - att tiden har rusat förbi oss som stått stilla, att klänningen är insydd och att våra ögonkast till varandra vittnar om en sorgsen tid snarare än om nufunnen bubblig lycka och förväntan för vad och vem som väntar oss.


Jag önskar att vi den dagen har vetskap om något som gör att vi säkert står brevid med leenden på våra läppar. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards