Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Karin - 24 februari 2013 15:57

Jag skrattade, jag kommer inte ihåg åt vad, något på TV, en bild jag såg eller katten som gjorde något. Min sambo tittade på mig och skrattade han också och han såg glad ut lite längre än vad situationen gett fog för och jag frågade honom varför. Han svarade "jag blirångra så himla glad när jag ser att du är glad".

Likt en båt som bryter isen framför sig sörjer jag sanningen bakom den enkla meningen. Det gör ont i mitt bröst av tanken på att jag någonstans mitt i allt tappade glädjen. Det kom något emellan, något jag inte kan styra, något som gjorde mig rädd, arg, frustrerad och sorgsen.

Vår längtan efter ett barn som aldrig ville börja växa kom emellan mig och glädjen.

Jag hoppas såklart att min glädje alltid kommer att göra dig glad och jag hoppas att det händer lite oftare framöver.

Av Karin - 24 februari 2013 12:52

Graviditetstest. Efter att jag läst en blogg som uppvisade ett positivt graviditetstest (efter liknande kamp som vår) så började jag och sambo att prata om just graviditetstest. Det visade sig att vi tänker lite lika kring deras funktion. Att vi båda känner att det inte går att få ett positivt resultat, att det är vi mot graviditetstesten. Vi båda ser på graviditetstesten ungefär som trisslotter.  Som ni vet är det sjukt omöjligt att vinna på triss och då pratar jag såklart inte om en ynka 30-krona utan om TV-soffan vinsten (för inget lägre kan rimligen jämföras med ett barn). I vår värld finns det alltså en väldigt liten andel graviditetstest som bär på vinst och som därför kan visa "Gravid 2-3v". Som att det redan vore programerat och inte hade något med hormonet i mitt urin att göra. 


Ni vet hur man köper trisslotter på olika ställen, går på känsla, eller på o-känsla, köper spontant eller planerat och köper fler om kassörskan råkar nudda fler lotter. På alla möjliga sätt försöker man hitta en vinstlott i en omöjligt stor djungel av nitlotter - och det är så det känns med graviditetstesten också.


Vilken tokig känsla och tanke vi delade jag och min älskling. Trots all sorgsenhet i denna övertygelse så fyllde vi skrattandes i varandras meningar om dessa jävla trisslotter till graviditetstest.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards