Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Karin - 28 februari 2013 21:32

Jag började få krusningar i kroppen och kände hur jag var på väg att hamna någonstans where I did not want to go. Ångest, sorg, smärta förkroppsligat. Jag lyckades ta mig ut på en promenad och jag såg den fantastiska himmeln. Den var på något sätt starkare än känslorna inom mig, den hänförde mig och jag tittade upp en lång stund, drog in djupa andetag och jag fann lite frid i det som är större än mig. Jag vann.

Jag har nog kommit till en punkt där jag orkar (och behöver) ta 2 promenader om dagen. Det tråkiga är bara att ta ännu en promenad själv, ensam när det är mörkt ute. Det är svårt också att säga en tid, jag vill gå när jag behöver gå. Jag har just insett att jag har kommit hit, att jag kan lägga till en promenad och jag får försöka hitta sätt att göra det görligt.

Min kurator sa till mig att "detta är inget du kan styra, du väljer inte att tänka eller känna såhär. Det är ett tillstånd som du befinner dig i". Det var skönt att höra, för det är precis så det känns. Jag hade aldrig kunna förstå det fysiska tillståndet om jag inte hade upplevt det själv.

På lördag får vi hämta vår kattunge, en söt liten tjej och jag längtar nästan ihjäl mig. Det känns fantastiskt och meningsfullt och det är en härlig känsla att längta - och att veta att det kommer att hända.. Jag hoppas att kissen kan hjälpa mig i min önskan att ta mig ur detta utan medicin.

Ni är flera som stöttar mig på olika sätt. Tack mina fina vänner! Jag kommer att komma ut på andra sidan någon gång och ni är flera som underlättar min resa dit. <3


Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards