Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Hjälp

Av Karin - 6 april 2013 12:39

Kära bloggvänner,

Jag har hört att det ska finnas en hemsida med en lista som visar alla Sveriges privata Ivf-kliniker men jag kan inte hitta den hur jag än googlar -någon som vet? Hur lång åkväg kan man ha som längst, vad är rimligt med allt farande?

Jag skulle vilja veta kvalitén på mina ägg, kan man köpa sån utredning?

Ja, jag har fått mens igen och ja jag famlar efter något att ta tag i, något som kan hjälpa mig att inte falla avgrundsdjupt.

 
 
K

K

7 april 2013 10:13

Ivf sverige äger några kliniker utspritt över Sverige. Det var där vi hittade vår klinik, kika in där och se om något finns i närheten. Har man råd så tycker jag att man ska söka privat, då slipper man all väntan och det är värt varje krona. Det har vi tyckt i alla fall.
Kram

http://motettliv.blogg.se

Karin

7 april 2013 22:08

Tack! Jag har kikat där och konstaterar att det är dryga 2 timmar enkel till närmsta.. Jag tror egentligen inte att min kropp är mottaglig just nu så kanske borde jag/vi bara jobba på att få mig bra och skriva in oss på landstingets IVF 1 aug.. Nu har iaf halva tiden av väntan gått. Hade det funnits i vår stad hade vi nog tagit de vägen tidigare!

Tack för ditt stöd!
Kram

 
Veronica

Veronica

7 april 2013 10:45

Vet faktiskt inte om man kan kolla äggkvaliteten, eller om det är något man märker då man gjort flera behandlingar och ser huruvida äggen befruktas eller inte, och hurudana embryon det i sådana fall blir. Kvaliteten på ägglossningen kan väl däremot kollas upp genom olika blodprover, och exempelvis för mig visade AMH-värdet (har något att göra med hur äggreserven ser ut) att det inte var lönt för oss att bara fortsätta försöka på egen hand.
Känner annars så igen mig i dina inlägg. De där mörka tankarna och den stora hopplösheten som äter på en inifrån. Men jag vet att styrkan och modet för att fortsätta kämpa finns hos dig.
Många kramar!

http://hoppochfortvivlan.blogspot.com

Karin

7 april 2013 22:13

Tack Veronica!

Jag fann lite ro i att du är osäker på om man kolla kvalitén på äggen på annat sätt än genom behandling. Jag tycker att det låter logiskt och man kanske inte kan kolla på annat sätt. Du gav mig ett lugn här och nu och jag är glad att du skrev till mig. Jag vet att de sa att jag hade "ett normalt äggreservsvärde, eller något under men inget som kunde förklara vår barnlöshet".

Tack för att du tror på min styrka åt mig!
Kram

 
Ingen bild

S

8 april 2013 13:23

Hej!
Har läst din blogg nu, och jag beklagar så att ni måste gå igenom allt detta. All denna väntan och alla dessa tankar!
Vi är inne i IVF-svängen nu... Vi vet dock orsaken till våra problem, det är jag... Det är jag som har fått operera bort mina äggledare pga två utomkveds, jag har alltså ingen möjlihet att få barn på naturligt sätt, IVF är vår enda chans. Jag håller med dig i tankarna på att IVF känns som ett misslyckande, jag har svårt att acceptera att jag inte kan få barn. Att jag inte kan få de fina strecken på testet när mensen är försenad... Vi har gjort första försöket som misslyckades förra veckan, och snart är det dags igen!
Känner igen så många tankar du har!
Vill bara lämna ett avtryck och sända lite styrkekramar!

 
Fertilitetsresa

Fertilitetsresa

10 april 2013 21:07

Du hittar alla kliniker här på barnlängtans sida:
http://barnlangtan.com/kliniker-ivf-kliniker

Se där! Nu fick jag vara ditt uppslagsverk :)
Kramar!!

http://fertilitetsresa.blogg.se

Karin

14 april 2013 20:43

Tack för hjälpen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards