Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

Harmoni

Av Karin - 16 juli 2013 17:51

På vägen hit, då när vi passerade de skånska slätterna och jag slogs av det vackra i all sin enkelhet. Öppna vidder. Färger. Då när stora hagar med kossor fick mig att för första gången se hur stora och majestätiska djur kossor faktiskt är. Lugna och harmoniska trots sin storlek, eller kanske självsäkra just tack vare sin storlek. Jag tog in åsynen av de ensligt belägna stora husen, på öppna vidder i vackra landskap. En bondgård. Jag fann mig själv drömmande om livet på en gård. Jag undrade om jag skulle finna den inre ro som man hör folk prata om? Eller om jag skulle explodera av hämmat behov av fart och flexibilitet? I mina drömmas värld där och då, med allt det vackra och fridfulla utanför kunde jag såklart bara tro gott. Som om det liv längst bort från dagens leverne vore lösningen på allt som gör ont.

Förväntningarna pirrade sådär skönt i kroppen och våra ögon sökte efter den stuga som skulle komma att bli vårt semesterhem. Vi stannade och utan att börja packa in gick vi fnittrande runt och synade allt. Perfekt. Helt perfekt. Litet, tyst, rofyllt och mysigt.

Nyss vaknade jag efter att ha sovit den skönaste eftermiddagssömn någonsin. På dynor utlagda på träveranden, tittade jag på hastigt passerande moln och träd som dansade i vinden. Bara vinden hördes, då och då en fågel. Det knakade i skogen bredvid. Luften så ren och stärkande, som om styrkan från havet några hundra meter bort färdats till just mina lungor. Fylld av kärlek, den nästan nya kittlande sorten somnade jag med en enda tanke. Inre ro. Det är såhär det känns.

 
 
K

K

16 juli 2013 19:21

Det låter som en härlig oas. Bara njut och ta in all den energi och styrka som naturen ger dig. Tillåt dig att bara vara och njuta fullt ut.
Kram

http://motettliv.blogg.se

Karin

17 juli 2013 15:14

Tack för dina fina ord och omtanke!
Kram

 
Ingen bild

JZ79

16 juli 2013 20:22

Det låter fantastiskt rofyllt. Njut, vila, ta hand om dig själv och kramas mycket (otroligt bra för själen). Vårda dig själv och samla krafter.
Kram

Karin

17 juli 2013 15:14

Tack för din fina kommentar!
Kram

 
Ingen bild

Maria

16 juli 2013 20:37

Åh vännen! Fint att läsa. Hoppas ni får andas och må gott där med sol och lugna dagar

Karin

17 juli 2013 15:14

Kram!

 
Fiffig

Fiffig

16 juli 2013 21:34

Skåne är verkligen otroligt vackert på sommaren! Vi var på Österlen förra året och en vacker natur kan verkligen göra underverk för en lite trött själ. Passa på att njut av det vackra nu och spar minnet till en mulen dag!
Kram

http://fiffig.bloggo.nu

Karin

17 juli 2013 15:15

Tack Fiffig för dina ord!
Kram

 
C

C

17 juli 2013 16:47

Vad härligt det låter! Finns inget skönare ibland än att komma bort och njuta av naturen, och det tysta.
Stor kram <3

http://vagentilldig.blogg.se

Karin

5 augusti 2013 10:45

Eller hur! Jag har nog aldrig gjort det tidigare men det ska jag göra framöver! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards