Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

Karin 2.0

Av Karin - 25 juli 2013 20:50

”Du kommer inte vara samma Karin när du blir frisk, det kan du inte, då blir du sjuk igen”. Orden skrämmer mig. Om jag inte är jag, vem är jag då? De som har gillat mig för den jag har varit fram tills nu, kommer dem gilla mig även sen när jag än någon ny? Vem är den där nya personen som jag måste bli? Min största skräck är att det är någon som är lat, en sådan person som jag alltid har föraktat och aldrig förstått mig på. Tänk om jag blir sån. Samtidigt som orden skrämmer mig så väcker de också ett intresse. En nyfikenhet. På sätt och vis kan man göra vad som helst och det är en kittlande tanke. Jag har alltid trott att jag ska göra något speciellt, något annorlunda och kanske är den här sjukdomen en tvistad början på det som tar mig dit. Att den här fruktansvärda tiden vore början på en väg som jag aldrig skulle ha hamnat på om det inte vore för min nya erfarenhet. Då skulle allt få mer mening, så jag håller mig till den tanken och gläds åt att jag idag har tagit ett litet steg i den riktningen. Det är sant, jag kommer inte att vara samma Karin, jag tänker nämligen bli en förbättrad version av den gamla Karin. Karin 2.0

 
 
A

A

26 juli 2013 07:38

Jag tror också att du kommer att du kommer att bli en bättre version av dig själv. Framför allt en version som är mer varsam med sig själv. Och jag tror också att de allra flesta kommer att förstå det. De som inte gör det på en gång kanske förstår längre fram. Kram!

http://ilngtansvrld.blogg.se

Karin

26 juli 2013 16:18

Jag hoppas att du har rätt! Tack för dina ord! Kram

 
Ingen bild

Maria

26 juli 2013 08:07

Jag har alltid tyckt om dig för din nyfikna syn på livet, din klokhet, din omtanke och din ärliga och uppriktiga sida även när det varit känsliga ämnen. Dina ord här bekräftar att de sidorna inte försvunnit. Det är inte vad och hur mycket du gjort eller hunnit med som får mig att tycka om dig, det är tanken bakom som drivit dig. Den finns fortfarande kvar, och kan omvandlas i andra begränsade "lagom" aktivitet. Stor kram!

Karin

26 juli 2013 16:17

Åh Maria, TACK! Vad fint skrivit, det gick rakt in i hjärtat! Kramar

 
Fertilitetsresa

Fertilitetsresa

27 juli 2013 11:37

Go Karin 2.0 ;)
Kramar

http://fertilitetsresa.blogg.se

Karin

28 juli 2013 11:34

Tack snälla för ditt hejarop :)
Kram

 
C

C

4 augusti 2013 20:10

Mina tankar likadant. Men jag känner någon mer glädje och lugn att gå mot mitt nya jag. För mitt gamla jag fungerade inte. Jag blev sjuk och har aldrig mått bra. Jag tror innerst inne är vi fortfarande oss själva men kommer utveckla de sidor som har legat i skymundan. Mitt liv kommer bestå av mer nej för att jag själv ska få andrum. Det är svårt att säga nej. Men man mår också bättre. Men visst, jag är också rädd ibland. Men vill framåt. Inte bakåt.

http://iamcharlotte.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards