Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Karin - 4 augusti 2013 20:27

Det förrädiska hoppet. Säkert sunt. Kanske rent av ett friskhetstecken enligt förståsigpåare. Jag vet hur svårt det är att balansera på hoppets tunna lina efter 2 år av besvikelser. Inga förklaringar heller. Det bara borde men borde har aldrig blivit uppfyllt. Linan är så tunn, så tunn. Texten kan tyckas tung och bitter, i så fall tvärtemot vad jag känner. Positiv och mer hoppfull än på länge. Medicinen lämnar sakta min kropp och jag känner hur jag återvänder, liksom tinar efter lång tid i istidens hemliga stad. Euroforisk känsla att känna igen mig igen. Jag. Bara tvungen att pysa ut rädslan som det återvändande hoppet medför när det slog till med våldsam kraft, kanske arg över att tvingats frånvara. Besvikelse är nämligen hoppets baksida. För oss har de hört ihop, slagit följe och aldrig svikit varandras sidor. Hoppet skrämmer. Samtidigt lättad över att jag återvänder, för jag är hoppfull och positiv och det släckte medicinen. Jag vill aldrig sluta tro igen, för vad kvarstår om jag slutar hoppas på vår dröm?

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards