Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Karin - 24 augusti 2013 17:42

Jag har en fundering som följt mig sedan testdagen. Jag gravtestade med ett ClearBlue samma dag, eller t.om dagen innan förväntad mens och indikatorn visade "2-3 veckor". Hur kan det vara så? Varför visade den inte 1-2 veckor när jag testade så pass tidigt? Jag testade med ägglossningstest vid tiden för min (tilltänkta) ägglossning och flertalet test visade positivt mellan fredag och onsdag (alltså 6 dagar). Läste att ägglossningstest ger positivt utslag även vid graviditet. Förstår ni min tanke? Har jag varit gravid sedan förra månaden rent av? 


Jag måste kontakta barnmorskan på måndag, detta gör min snurrig!

Är det någon som har någon tanke om detta?


// Fundersam tjej tacksam för svar :)

Av Karin - 24 augusti 2013 10:44

En sån konstig känsla smyger sig på. Är det på riktigt? Inbillar jag mig? Så många gånger jag har låtsats att illamående, huvudvärk och en svälld mage beror på bebis i magen. Är det verkligen på riktigt nu? Så overkligt och inga konkreta bevis mer än difusa symptom. Jag testade positivt i onsdags, efter det har jag inte testat (ganska bra gjort va?) ;) Imorgon har jag tänkt att testa med ett nytt Clear Blue igen!

En annan konstig sak är att jag inte är ett dugg orolig. Det känns lugnt, naturligt och självklart! Kroppen är glad, likaså är jag och min fina fästman. Jag tar det faktiskt för givet, det gör jag, och inte tror jag att något kommer att bita mig i rumpan för att jag säger det. Tvärtom! Skulle något hända, då har jag levt lyckligt gravid tills dess. Jag kan inte påverka något, jag kan bara gilla läget och njuta! Och det gör jag verkligen - även om jag tror att jag luras och inbillar mig emellanåt!

Vecka 5 (4 + 1)
Symptom
- Hungrig (redan?)

- Superömma bröstvårtor (linnet mot gör ont)
- Molnande värk, svagare än mensvärk, några ggr / dag (mer sällan än jag trott)
- Kissar ofta
- Uppsvälld mage
- Huvudvärk
- Illamående (men utspritt över dagen, särskilt vid hunger).
- Trött(are)

Ni som följer mig vet att jag har utmattningssyndrom och dessutom genomgått/-går en misslyckad medicinering. Detta gör att de 4 sistnämnda symptomen kan vara biverkningar av medicin och symptom av utmattningen. Symptomen har dock ökat de sista dagarna och därför anar jag att de har med graviditeten att göra (också).

Pyret, vi är så lyckliga över att du äntligen hittat rätt!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards