Alla inlägg den 1 september 2013

Av Karin - 1 september 2013 18:26

Födelsetavla med uppgifter om födelsedatum, namn, klockslag för födelse, längd och vikt.

Av Karin - 1 september 2013 16:22

Vecka 6 (5+2)

Spänd av nyfikenhet inför fredagens ultraljud. Kommer det vara för tidigt? Får vi se- eller höra ett litet hjärta? Kommer vi få veta att vi blev gravida en månad tidigare? Kommer allt se bra ut såhär långt?

Inatt drömde jag att man på ultraljudet sa att jag aldrig ens varit gravid. Att min medicin ökat halterna av hcg i urinet och att allt var på låtsas. Jag tänkte på alla mina symptom och skämdes. Kände mig lurad. Och dum. Det var omtumlande att vakna. Otäcka dröm!

Min fästman tror på tvillingar. Det har han gjort sedan vi träffades och ännu mer nu när vi läste att hcg ökar snabbare vid tvillinggraviditet. Det vore komiskt på flera sätt. Dels för att sambon envisats med att tro att vi en dag kommer få tvillingar och även såklart utifrån vår tid som ofrivilligt barnlösa.. I hemlighet tänker jag en logisk och högst platonisk tyst tanke om att det är bättre att sprida ut efterlängtade barn till fler par, än att ge oss två samtidigt. Men så funkar det förstås inte. Är ni två så älskar jag er till månen och tillbaka!

Idag har jag gjort en sökning på kön och graviditet. På högst ovetenskapliga grunder tydde det på att vi väntar en pojke. Men det är jag inte så säker på.

Apropå bebisens kön noterade vi en intressant skillnad väl värd att berätta för er. När vi påbörjade vår barnresa ville vi absolut inte ta reda på bebisens kön. Det skulle bli en överraskning på förlossningen, så tänkte vi. Nu vill vi veta och vi båda blev väldigt förvånade när vi insåg det. Vi tror att det beror på att vi helt enkelt har undrat i 2 år redan. Nu kan vi inte hålla oss längre. Ska vi få en flicka eller en pojke? Spelar roll gör det inte men nyfiken är jag! Vem är du? Såklart undrar jag inte bara vilken könstillhörighet du har, utan vem du är lik? Får du pappas mun eller min? Kommer du ha vitt fjun på huvudet? Stor eller liten? Glad eller ledsen?

Och ångestrummet.. Det där rummet som var tänkt att vara barnrum redan förra sommaren har nu fått nytt skimmer! Idag satte jag mig där inne och föreställde mig ?mening? med det rummet. Fina tapeter, mina målningar på väggen, spjälsäng, barnböcker och byrå med små söta bodys i. Mitt hjärta exploderade. Äntligen Pyret!

Skit på dig jävla ångestrum - nu blir du vårt kärleksrum!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards