Alla inlägg den 3 september 2013

Av Karin - 3 september 2013 15:37

Detta är inget jag tidigare hade problem med. Jag har aldrig haft ens en liten släng av social fobi. Tvärtom. Men sedan jag blev sjuk är det mycket med "stan" som är jobbigt. Ljud. Intryck. Människor. Att riskera att möta någon. Att gripas av panik. En suddig känsla. Har jag blåbär runt munnen och fågelbajs i håret? Att jag behöver passera "breddgradden" för mitt jobb för att ta mig till stan. Det hatar jag. Ångest. Hela den sidan av stan är förpestad. Hur som helst, idag när jag vaknade och när min värld ännu inte börjat gunga av uttrappningen så bestämde jag mig för att försöka. Och det gick bra! Jag var inne i 2 affärer och det kändes så otroligt mycket bättre än med massa medicin i kroppen. Heja mig! 4 tröjor med plats för magen fick åka med hem. Ja det låter ju inte riktigt klokt såhär i vecka 6 (?) men magen svullnar som en ballong efter måltid och till kvälls. Det är inga mammatröjor utan tröjor med lösare passform. Sedan köpte jag färg på panduro. Fina färger. Roliga färger. Guld. Silver. Lila och mintgrön.

Annars så är det mest nedräkning till fredag som existerar. Nu tänker jag att det bara är onsdag kvar, för på torsdag ska jag på KBT och då försvinner dagen. Sedan är det fredag. Fredag kl. 9.15

"Snälla pyret, vi vill se ditt hjärta ticka", det är allt jag kan tänka på.


(Bild från google)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards