Alla inlägg den 15 september 2013

Av Karin - 15 september 2013 16:59

Tårarna trillar nerför mina kinder. Allt kommer tillbaka nu. Följer samma mönster som förra gången. Då när jag "svårt medtagen" sökte hjälp på akuten. Då när de testade om jag hade fått hjärnblödning.

Jag vill inte tillbaka till det. Jag orkar inte.

Svårt att förstå, det förstår jag. Det är inte tänkt att det ska vara särskilt jobbigt att sätta ut medicinen. Det är inte heller tänkt att det bara ska vara jobbigt att ta den. Jag har inte tålt den från början. Borde såklart inte ha fortsatt, med facit i hand. Då, med orden "håller du ut så fortsätt, du kan bli bra" så gjorde jag just det. Fortsatte. Men blev aldrig bra. Blev bara dålig. Sämre. Sjukare än sjukast. Istället för en hjälp kom detta att bli ett långdraget lidande som vägrar släppa taget om mig.

Värst är nog utsattheten. Läkare har tidigare varit med om att några patienter reagerat kraftigt på detta preparat men aldrig så här allvarligt. Oförståelse. Okunskap. Gör att jag är ensam. Kan lika gärna själv chansa på min väg framåt som att fråga läkaren. Det är illa.

Snälla, detta är 8e gången. Låt mig vara nu. Jag har Pyret i magen. Låt mig försöka leva igen. Snälla.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards