Alla inlägg den 17 september 2013

Av Karin - 17 september 2013 17:07

Jag låg sömnlös över denna fundering inatt, någon som kan hjälpa mig?

Jag har varit sjukskriven 100% sedan slutet av januari och kommer antagligen vara det i sammanlagt ett år. Därefter är planen att jag under ett antal veckor ska arbetsträna för att sedan gå hem på mammaledighet (yeaj). Vad betyder detta ur ekonomisk synpunkt? Kommer jag få föräldrapenning baserad på sjukersättningen eller går man bak i tiden och kollar min lön?

Hoppas någon av er vet något om detta!

Av Karin - 17 september 2013 08:34

Då har vi klivit in i v 9. Det låter ganska långt tycker jag. Jag googlar alltid och letar efter mer information på annat håll än bara appen. Det som var mest fascinerande var att bebisen kan få hicka den här veckan :) Hen är stor som en jordgubbe. Jag älskar jordgubbar. Något ytterligare intressant är att mamman bara kan skapa flickor så det är faktiskt pappan som avgör kön (bara jag som missat det?). Könet är bestämt redan vid befruktning. Om bebis ska utvecklas till en pojke så får den kämpa på lite, eftersom att mammans grundmall är en tjej. Under v 9 utvecklas de yttre könsdelarna, nu blir alltså Pyret pojke eller flicka (eller är det två?). Det går dock inte att se förens i v 17-18. Det stör mig lite att det står att man inte ser gravid ut ännu, det har jag gjort sedan flera veckor tillbaka. Särskilt på kvällarna.

Drygt 4 veckor till kub. 1 månad och 3 dagar. Vi vill se dig då Pyret.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards