Alla inlägg den 18 september 2013

Av Karin - 18 september 2013 19:14

Magbild v 9 (8+1) kvällstid.

V 9

Av Karin - 18 september 2013 11:00

Vecka 9 (8+1)

Det är inte helt lätt att skriva om grav-symptom nu när dagarna har försvunnit i en dimma av stötar i hjärnan, extrem yrsel, illamående, diarré och tårar. Det värsta är helt klart det som händer i hjärnan, känslan av att den sväller och snurrar ikapp efter att jag vänt blicken är fruktansvärd. Det har varit långa och tuffa dagar. Nu kan det bara bli bättre. Satans gift.

Symptom:
- hungrig
- ogillar lukter och bara tanken på viss mat gör mig illamående
- kissar på nätterna
- Illamående vid hunger
- sugen på salt och surt
- väldigt törstig - vatten smakar underbart
- ömma bröst
- molnande värk i magen
- plötsliga humörssvängningar
- trött(are)

En liten oro har börjat göra sig påmind också. Jag antar att det har med graviditetslängden att göra. Nu har vi ändå kommit en bit mot 12-veckorsdelmålet och jag har knytit an till Pyret. Jag har börjat vänja mig vid den lyckliga tanken på en gravid jul och en april/majbebis och först och främst på att få berätta nyheten för våra föräldrar efter kub 18 okt. En gnutta oro över att lyckan ska snuvas framför mig har börjat gnaga.

Förresten! Tack till alla som svarade ang sjukpenning och föräldraledighet. Jag fick en personlig hälsning från handläggare på FK (utanför bloggen) att föräldrapenningen kommer att räknas utifrån den lön jag hade innan sjukskrivningen. Det känns fantastiskt skönt.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards