Alla inlägg den 24 september 2013

Av Karin - 24 september 2013 15:24

https://www.youtube.com/watch?v=smaQdrbzz90&feature=youtube_gdata_player

Länken ovan visar ett klipp med Eva Åsberg som är professor i stressrehabilitering, hon berättar om utmattningssyndrom. Jag tycker att spiralen som hon beskriver är enkel att förstå och visualiserar det som hände mig. Jag saknar däremot en del saker; dels handlar det inte alltid om arbete (bristen av arbete är ofta förenat med stor stress), det kan också handla om en känslosam stress (som ofrivillig barnlöshet) med mera. Men den är enkel och tydlig.

Av Karin - 24 september 2013 09:10

Äntligen ny vecka. Det största denna vecka står inte med i den lila appen som jag publicerar här men på annat håll. Pyret räknas denna från vecka som FOSTER.

Symptom:
- Pendlande humör, lättretlig
- Ett jävla kissande
- Ömma bröst
- ballongmage eftermiddag/kvällstid
- ökad oro (pendlar mellan att tro att allt är toppen till att Pyret inte längre lever där inne)
- Molnande värk i magen till och från
- Äter konstant, hungrig
- känslig för lukter, smaker
- trött
- fisig i magen (nu fiser jag inför sambon men jag säger "oj Pyret fes" ;)

För övrigt så tänker jag ofta på att jag vill vara frisk. Saker som jag längtar efter att kunna göra. Oftast är jag positiv, nu är medicinen (=giftet) ute ur kroppen och jag är mig själv, jag har förutsättningarna för att kunna bli frisk. Jag ser fram emot den rehabilitering jag har framför mig, istället för att vara bitter över de 4 månader som medicinen tog från mig och framförallt de lidande den gav. Jag ser tiden fram till årsskiftet som den läkande tiden. Jag är medveten om att Pyret ger mig skjuts framåt (iaf mentalt) - det gör mig också medveten om att jag är sårbar.

Heja mig, Pyret och ovärderlig sambo
??? Nu kör vi.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards