Alla inlägg den 25 september 2013

Av Karin - 25 september 2013 10:46

Ät inte en tallrik frukt innan sängdags, det mångdubblar dina kissbesök OCH det gör dig väldigt irriterad.

Igår var jag på stan igen och gick i 3 butiker. Jag var såklart väldigt trött efter detta men lyckades ändå slänga ihop en ordentlig middag på kvällen. Middag är något som jag inte kunde få ihop tidigare, jag kunde liksom inte organisera momenten och visste inte vart jag skulle börja. Igår lagade jag lins- och morotsbiffar och potatismos.

Efter detta var det bara skrutt kvar av mig. En tidig sovkväll gjorde sig behövd och jag åt en tallrik frukt precis innan. 20.30 la jag mig, vid 21.35 hade jag kissat 4 (fyra!) ggr och därför inte kunnat somna. Jag var ju så jäkla trött. Vid det här laget började jag också bli irriterad. Eller ja riktigt arg faktiskt. Till råga på allt insåg jag att jag hade hunnit bli hungrig.. igen. En timme senare låg jag frustrerat och vände mig i sängen, tröttheten var enorm, kissbesöken hade uppgått till 7 st på 2 timmar, det kröp i mina ben och ryggen värkte (ja jag har kontaktat sjukgymnast nu). När sambon sedan la ner sitt huvud på sin kudde och somnade bums blev jag tokarg. Jag var ju skittrött. Jag hade för ont i ryggen för att ligga på rygg, för ont i brösten för att ligga på sida, för kissnödig för att överhuvudtaget hinna somna och dessutom har jag nog fått hemorrojder (redan!). Jag la märke till den där galna ilskan som man kan få som gravid. Jag tyckte att livet var bra orättvist. När sambon fnissade till när han hörde mig slänga av mig täcket för 8e gången för ännu en kisspaus ville jag slänga ut honom genom fönstret (sorry).

Det positiva i kråksången är ju att detta trots allt är symptom på en graviditet. Heja Pyret!

Note to others: även om man varit ofrivilligt barnlös under en tid så får man klaga under en graviditet. De krämpor som eventuellt kommer är inte roligare för att man har längtat i många år. Faktum är att det är en ganska knepig tanke överhuvudtaget. "Men var glad nu, du är ju gravid" har jag förstått att flera tidigare ofrivilligt barnlösa har fått höra när de beklagat sig över foglossning eller kräkattacker. Det är en ganska intressant grej..

Person 1: blir gravid på andra försöket och beklagar sig senare över ond rygg. "Stackars stackars".

Person 2: har under åratal levt i skräck och rädsla över att aldrig få uppleva en graviditet. Har kanske fått hjälp via ivf och efter otaliga tårar och mörka perioder blivit gravid. Denne beklagar sig över ryggont. "Var glad nu, det är detta du längtat efter".

Nej det är ett barn jag har längtat efter, precis som person 1.


//nu blev jag tydligen irriterad igen



(Bilder fr google)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards