Alla inlägg den 27 september 2013

Av Karin - 27 september 2013 16:47

Ni som följer mig troget vet att jag tidigt i graviditeten (typ v 7) klagade över ryggont. Vi var på ett samtal om kub kort därefter och jag beskrev mitt problem för den barnmorskan. Hon var kolugn och sa att det var normalt eftersom att saker och ting mjukas upp och rör på sig. När jag nu nämnde mina problem för en annan barnmorska blev hon istället mer stressad eftersom att det kan innebära en extra risk om man får ont tidigt i graviditeten.

Idag pratade jag äntligen med sjukgymnasten och vi bokade in tid nästa fredag. De ska kolla om det är ryggen eller bäckenet och är det illa så finns det vissa hjälpmedel.

Idag har jag städat lägenheten, plockat i diskmaskinen och sorterat sopor samt cyklat en kort sträcka. Jag har så fruktansvärt ont att det känns som om ryggen håller på att slitas mitt itu. Jag kan knappt gå för värken är så kraftig. Jag tror att jag har överansträngt ryggen med de jag har gjort idag.

Jag hoppas verkligen att de hittar problemet och hjälper mig nästa vecka. Det är 7 månader kvar av graviditet (punkt), kommande månader är såklart de som i vanliga fall ska påfresta mer på kroppen. Jag kan inte låta bli att bli lite oroad. Det jag minst av allt skulle behöva är att bli "låst" i min egen kropp eller sängliggandes. Jag kommer liksom från 8 månader av sådant tillstånd. Jag vet att jag går händelserna i förväg men hur ska jag inte när jag ligger orörlig i v 10?

Det finns förhoppningsvis hjälp att få.

Till något roligare. I den lila appen så får man se statistik för hur långt gången man är. Det är lätt att stirra sig blind på delmålet "v 12-13" men faktum är att dessa ynka veckor som har gått utgör en ganska stor procentuell del. Häftigt.

Idag är det för övrigt prick 3 veckor till KUB. Hjälp vad jag längtar. Det är också lite nervöst att få siffror på sannolikheten för olika sjukdomar. Låg eller hög risk. Främst vill jag se så att allt är okej, alltså att Pyret är levnadsduglig.

Jag läste också att missfallsrisken faktiskt minskar för varje dag som passerar. Det kan man också tänka på när delmålen känns avlägsna. Varje gång jag somnar minskar risken att Du ska lämna oss. Och Du är förresten ett plommon nu. Ett fint plommon i min mage.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards