Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Karin - 1 oktober 2013 13:47

Åh jippi för veckobyte och för 2 gånger 2-siffrigt!

Enligt vårdguiden så är Pyret den här veckan en clementin, ca 48mm stor. Ansiktet har formats, utseendet utvecklas och naglar växer fram. Hihi. Nu rullar Pyret runt för fullt där inne och sparkar med armar och ben. Jag kommer inte kunna känna det förens i vecka 18-20 men det är en mäktig tanke och känsla. Häftigt och lite otäckt att kroppen kan ha en levande varelse stor som en clementin i sig utan att känna något. Min mage är fortfarande svullen, särskilt på kvällstid men det är numera en liten bula även före frukost. En välkommen bula!

För övrigt kan jag inte längre ha mina vanliga tighta jeans (!) Och inte heller en kjol som jag förgäves försökte kränga mig i lagom till finmiddagen i lördags. Nehe. Mina baslinnen har börjat krypa upp över magen så det verkar som att Fröken K behöver handla större storlekar och kanske rent av något gravidplagg (redan!) Tips?

Jag tycker att jag mår lite mindre illa och har lite lättare för mat som jag tyckt illa om de senaste veckorna. Jag hoppas att det är nu det vänder.

På fredag ska jag få hjälp med ryggen och nästa vecka är det inskrivningssamtal hos barnmorskan (som vc hade bokat in fel tid till idag så vi blev framflyttade). 16 dagar och 18 timmar till KUB. Åh vad jag hoppas att vi får se en liten välmående Pyre då.

Magbilden är från i lördags, alltså v 10 (9+4). Är ni fler än ett Pyre? ;)

Förresten -vilka bra tips till den blivande pappan ;)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards