Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

v.11, 10+0

Av Karin - 1 oktober 2013 13:47

Åh jippi för veckobyte och för 2 gånger 2-siffrigt!

Enligt vårdguiden så är Pyret den här veckan en clementin, ca 48mm stor. Ansiktet har formats, utseendet utvecklas och naglar växer fram. Hihi. Nu rullar Pyret runt för fullt där inne och sparkar med armar och ben. Jag kommer inte kunna känna det förens i vecka 18-20 men det är en mäktig tanke och känsla. Häftigt och lite otäckt att kroppen kan ha en levande varelse stor som en clementin i sig utan att känna något. Min mage är fortfarande svullen, särskilt på kvällstid men det är numera en liten bula även före frukost. En välkommen bula!

För övrigt kan jag inte längre ha mina vanliga tighta jeans (!) Och inte heller en kjol som jag förgäves försökte kränga mig i lagom till finmiddagen i lördags. Nehe. Mina baslinnen har börjat krypa upp över magen så det verkar som att Fröken K behöver handla större storlekar och kanske rent av något gravidplagg (redan!) Tips?

Jag tycker att jag mår lite mindre illa och har lite lättare för mat som jag tyckt illa om de senaste veckorna. Jag hoppas att det är nu det vänder.

På fredag ska jag få hjälp med ryggen och nästa vecka är det inskrivningssamtal hos barnmorskan (som vc hade bokat in fel tid till idag så vi blev framflyttade). 16 dagar och 18 timmar till KUB. Åh vad jag hoppas att vi får se en liten välmående Pyre då.

Magbilden är från i lördags, alltså v 10 (9+4). Är ni fler än ett Pyre? ;)

Förresten -vilka bra tips till den blivande pappan ;)

 
 
Ingen bild

emilia

1 oktober 2013 20:34

Hoppas illamåendet ger med sig, minns hur det var! mådde konstant illa i 24 VECKOR.. och kunde inte äta något annat än tomat citron och ibland korv. var även ENORMT trött i 42v. Men det är värt allt :)! jag köpte snygga jeans på vero moda, h&m har mycket snyggt o baskläder. mysigt att få handla mammakläder :)
kramar

Karin

2 oktober 2013 13:11

Oj vad stressande att inte kunna äta något annat... Jeans på vero moda alltså, men de har väl inte mammakläder? En höstjacka kan nog inte undvikas, min (annars stora) stramar i rygg och över magen. Jag längtar efter kub så att vi får se Pyret, känns lite overkligt nu när det var länge sedan vi gjorde vul.

Kram

 
Langtarefterbarn

Langtarefterbarn

2 oktober 2013 09:38

Vilken fin liten mage du fått. Tänk om det finns två små liv där inne. :) Kraam

http://langtarefterbarn.wordpress.com

Karin

2 oktober 2013 13:08

Tack :) Ibland känns det så overkligt att jag undrar om jag bara har blivit lite "tjock", haha ; )

Ja hjälp... Nej jag tror nog på ett Pyre ;)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards