Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Karin - 7 oktober 2013 16:29

Idag blev jag varse om att avundssjukan sitter kvar, trots att vi är gravida. Min bror, pappa till två (som blev till på första och andra försöket) frågade mig om jag ville ha en glad nyhet. Mitt hjärta stannade och jag tänkte avundssjuka tankar kring om dem nu skulle få sitt tredje barn - när vi äntligen fått till vårt första. Jag tänkte fula tankar om att jag vill vara ensam gravid nu och när vi fick vänta så vill jag åtminstone att vår bebis får all uppmärksamhet. Liksom deras barn fått ouppdelad uppmärksamhet som ensambarn i släkten. Jag hann att tänka att "jag trodde att ni var nöjda med två" och massor av irrelevanta saker. Jag skämdes när bror faktiskt hade något helt annat på hjärtat och helt enkelt ville ge mig en glad stund.

Jag smäller av vid tanken på att de sa "nej tack (till vinet) vi har vit månad, vi ska börja skaffa ett syskon" för ett par år sedan och att syskonet blev till samma månad. Jag antar att hjärtat inte glömmer och inte läker i första taget (kanske aldrig?)

Hur som helst så känner jag mig dum. Som en egoistisk och elak människa som kände så idag. Förlåt världen.

Imorgon är det veckobyte, OJ vad jag längtar efter att få läsa appen och plöja all annan information som finns om v 12 (11+0 - 11+6). Är det v 12 "på riktigt" eller måste det gå en vecka till då?

På tal om något helt annat. Det här med sex. Det är inget som jag överhuvudtaget har varit intresserad av sedan plusset. Egentligen är väl inte det så konstigt. Hur sugen är man när man är magsjuk? Känslan är ju snarlik (fast värre och mycket långdragen). Trött, illamående, huvudvärk, hemorrojder, ett enormt luktsinne, ömtålig i hela kroppen, magen spänner och brösten sprängs, mycket flytningar, ryggen håller på att gå av på mitten, är du inte extremt illamående så är du extremt hungrig och på dåligt humör (och annars sover du). Lite sex på det kanske? -nej tack jag kan så att säga hålla mig.

Jag läste en rolig blogg där den gravida kvinnan skrev att hon tyckte att hennes sambo luktar snopp. Det har jag inte känt men däremot har jag stora problem med andedräkten (som i vanliga fall är fin). Jag dör på nätterna när jag får den flåsad över mig. Luktsinnet har tagit över min värld.

Små problem absolut. Men inte visste jag allt detta innan graviditeten. Sexlusten får gärna återkomma. Tack.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards