Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Förlåt världen

Av Karin - 7 oktober 2013 16:29

Idag blev jag varse om att avundssjukan sitter kvar, trots att vi är gravida. Min bror, pappa till två (som blev till på första och andra försöket) frågade mig om jag ville ha en glad nyhet. Mitt hjärta stannade och jag tänkte avundssjuka tankar kring om dem nu skulle få sitt tredje barn - när vi äntligen fått till vårt första. Jag tänkte fula tankar om att jag vill vara ensam gravid nu och när vi fick vänta så vill jag åtminstone att vår bebis får all uppmärksamhet. Liksom deras barn fått ouppdelad uppmärksamhet som ensambarn i släkten. Jag hann att tänka att "jag trodde att ni var nöjda med två" och massor av irrelevanta saker. Jag skämdes när bror faktiskt hade något helt annat på hjärtat och helt enkelt ville ge mig en glad stund.

Jag smäller av vid tanken på att de sa "nej tack (till vinet) vi har vit månad, vi ska börja skaffa ett syskon" för ett par år sedan och att syskonet blev till samma månad. Jag antar att hjärtat inte glömmer och inte läker i första taget (kanske aldrig?)

Hur som helst så känner jag mig dum. Som en egoistisk och elak människa som kände så idag. Förlåt världen.

Imorgon är det veckobyte, OJ vad jag längtar efter att få läsa appen och plöja all annan information som finns om v 12 (11+0 - 11+6). Är det v 12 "på riktigt" eller måste det gå en vecka till då?

På tal om något helt annat. Det här med sex. Det är inget som jag överhuvudtaget har varit intresserad av sedan plusset. Egentligen är väl inte det så konstigt. Hur sugen är man när man är magsjuk? Känslan är ju snarlik (fast värre och mycket långdragen). Trött, illamående, huvudvärk, hemorrojder, ett enormt luktsinne, ömtålig i hela kroppen, magen spänner och brösten sprängs, mycket flytningar, ryggen håller på att gå av på mitten, är du inte extremt illamående så är du extremt hungrig och på dåligt humör (och annars sover du). Lite sex på det kanske? -nej tack jag kan så att säga hålla mig.

Jag läste en rolig blogg där den gravida kvinnan skrev att hon tyckte att hennes sambo luktar snopp. Det har jag inte känt men däremot har jag stora problem med andedräkten (som i vanliga fall är fin). Jag dör på nätterna när jag får den flåsad över mig. Luktsinnet har tagit över min värld.

Små problem absolut. Men inte visste jag allt detta innan graviditeten. Sexlusten får gärna återkomma. Tack.

 
 
Bella

Bella

7 oktober 2013 19:13

Döm dig inte för det första, inte konstigt det kan kännas så. Sen var det för övrigt sjukt roligt inlägg längre ner! 😂 Kram Bella

http://bellabellam.blogg.se

Karin

7 oktober 2013 22:43

Vad kul att du tyckte att det var underhållande ;) Och att du har hittat till min blogg. Jag kikade in på din som hastigast och såg att det är läge att gratulera -underbart :) Jag läsa ikapp en dag!
Kram

 
A

A

7 oktober 2013 20:09

Ja detta med sex...aldrig har det väl sovits så mycket under våra täcken här som efter plusset. Först var det alla kräkningar som satte stop för det. Nu är det lite bättre med det, men nu tycker jag det är lite olustigt när bebisen rör sig mitt i ibland. Och ja, andedräkten har/har varit ett problem. Fast det normalt inte är. Men förhoppningsvis kommer lusten tillbaka.

Sen känner jag även igen avundssjukan lite. Man skäms, man är avundssjuk och så skäms man lite till. Men det är nog normalt med tanke på det man varit igenom. Kanske det också blir bättre med tiden.

Kram!

http://ilngtansvrld.blogg.se

Karin

7 oktober 2013 22:41

Jag tycker redan att det känns olustigt med tanke på Pyret.. Känns som att min kropp är barnets och då känns det jävligt märkligt att stoppa upp en snopp där liksom.. Men om dymptomen lägger sig och innan jag känner Pyret DÅ kanske ;)

"Skönt" att du känner igen mina känslor.

Kram

 
Ingen bild

Maria

7 oktober 2013 22:37

Givetvis olika från person till person men i mina fall har den där lusten kommit tillbaka med besked efter några veckor. Då med fördubblad kraft ;-)

Snart 12. Härligt!!

Karin

7 oktober 2013 22:39

Hihi hoppas på liknande upplevelse ;)
Kram

 
E

E

7 oktober 2013 23:18

Haha, ursäkta om jag skrattar. Men känner så väl ingen mig i det du skriver om andedräkten. Jag slår i mannen flera gånger per natt för att jag vaknar av hans, för tillfället i min näsa stinkande, andedräkt. Skönt att höra att det inte bara är jag som känner så och att jag inte är hemsk som inte klarar av hans utandningsluft rakt i ansiktet.

http://varbarnlangtan.blogg.se

Karin

9 oktober 2013 10:13

Haha vad roligt med en till, vi verkar vara rätt många :) Skönt att höra!

 
Langtarefterbarn

Langtarefterbarn

8 oktober 2013 08:37

Ha ha, jag slår till min sambo flera gånger varje natt när han har lagt sig och andas mot mig. Det brukar inte vara något problem men nu tycker jag att lukter är riktigt jobbiga.

Häftigt att du är i vecka 12 nu! Jag tolkade det som att man skulle ha gått in i vecka 13 för att ha passerat den kritiska gränsen men jag vet inte om det stämmer. Oavsett, sjukt kul att du kommit så långt! :) Kraam

http://langtarefterbarn.wordpress.com

Karin

9 oktober 2013 09:52

Haha skönt att det är fler ;) Man känner sig som the bad guy!

Snaaaart är det över v 12 ;)

Kram

 
C

C

8 oktober 2013 09:36

Fantastiskt bra och modigt skrivet om att vara gravid. Alla bara skriver det fina och gulliga hela tiden. Jag hoppas jag vill ha sex den dagen jag blir gravid, men man vet ju faktiskt inte alls hur man kommer må.

Älskar och följa din resa mot Pyrets entré i världen. Du är så värd detta:) KRAM

http://iamcharlotte.blogg.se

Karin

9 oktober 2013 09:51

Tack snällaste du för din jättegulliga kommentar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards