Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Karin - 16 oktober 2013 11:20

De kollar alltid vid cellprov om graviditeten ser normal ut, för att undvika att ett "normalt missfall" ska kopplas ihop med cellprovet. Därför fick jag veta att Pyret lever, hjärtat slog fint och övergripande såg det bra ut <3 Jag tittade inte utan vill dela den upplevelsen med min sambo på fredag.
Man kan blöda lite efteråt men jag hoppas att jag slipper, även att jag vet om den troliga orsaken kommer jag bli orolig.

Pyrets hjärta slår. Min bebis. Vår bebis.

Av Karin - 16 oktober 2013 09:14

Snart ska jag iväg och göra ett uppföljande cellprov på grund av förändringar i det senaste. Jag tycker att det känns obehagligt. Obehagligt för att de ska pilla runt och ta prover från prylar i närheten av Pyret, onehagligt för att de är i närheten av Pyret men jag inte får veta något (och vill inte eftersom att sambon inte är med), dessutom tar det 30 min. Vad ska de göra i trettio minuter?

Jag känner mig lite låg idag. Vet inte riktigt varför. Mamma berättade en solskenshistoria om en kvinna med cancer som under behandling blev gravid, vilket skulle ha varit i princip omöjligt. Först i 8e månaden fick hon reda på graviditeten och hok hade då genomgått tunga behandlingar samt operationer utan denna vetskap. Sjukvården står som frågetecken nu när pojken är 6 månader och frisk som en nötkärna.

Av någon anledning blev jag sådär tungandad, sådär nedslagen över att hon blev gravid utan att hon ens ville eller borde ha blivit det. Precis sådan bitterhet och såna mörka känslor som alltid infann sig innan min graviditet. Det är som att jag inte längre tror på den. Jag känner mig inte lika gravid längre, ofta inte alls (spökveckor), magen har pyst ner och allt känns overkligt. Som om jag drömt alltsammans.

Det är verkligen hög tid för ultraljud. Jag hoppas så innerligt att allt ska se bra ut, att den nyfunna lyckan inte ska dras undan. Jag är orolig och det tynger säkert också.

På fredag på fredag på fredag, Pyret vi vill se dig då.

v 13 (12+1)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards