Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

Sinnesstämning

Av Karin - 21 oktober 2013 17:11

Ni är några som efterfrågat uppdatering om överraskningsmomentet för föräldrarna och den texten kommer. Det var fantastiskt, det kan jag säga. Jag är- och har varit så fruktansvärt arg över en grej som min bror har gjort- och sagt att jag inte kunnat skriva med någon annan sinnesstämning än ilska (och det passar inte). Jag vet inte om det är en del i min rehabilitering som gått framåt - att jag numera låter mig känna mer och bevakar mina egna intressen mer, istället för att anpassa mig och vara så satans flexibel? Eller om det är gravidhormoner som förstärker min ilska och gör mig tokarg? Kokande arg är jag hur som helst.

Visst är det omöjligt att både känna OCH se rörelser på magen såhär tidigt när man är förstagångsföderska? Jag kände små "dutt, dutt, dutt" och hoppade till, tittade på magen av ren reflex och då rörde den sig i takt med duttarna. Det har hänt två gånger, en förra veckan och en idag, långt ner till vänster båda gångerna. Jag skulle kunna jämföra det med "ögonryck", om ni har fått det någon gång? Sådär att det plötsligt rycker under ögat och man kan se det om man tittar i en spegel. Det kan väl inte vara Pyret eller? Utan någon nerv som kommit i kläm typ? Det känns lite mysigt oavsett och väldigt överraskande när det dyker upp.

Ni är några som har efterfrågat en uppdatering om "överraskningsmomentet" i helgen och det kommer. Tack för att ni läser och vill läsa mer <3

Tills rätt sinnesstämning faller på så bjuder jag på en magbild idag v14 (13+1) i mammajeans från H&M och vanlig tröja från H&M.

 
 
Tess

Tess

21 oktober 2013 17:49

Så söt liten gravid mage :) Min har också börjat synas, så nu går det knappt att dölja längre!

Vad kostade dom där byxorna? Riktigt snygga för att vara mamma jeans :) Kram

http://Minbebis.com/blogg/tess89

Karin

21 oktober 2013 17:55

Tack! Jag tycker att HM har flera snygga mammajeans faktisk. Dessa kostar 299kr.

Kram

 
Ingen bild

Maria

21 oktober 2013 18:23

Mysig bild!

Det där med starka känslor känner jag igen, dock har jag svårt att hejdå tårarna oavsett om jag blir glad, arg eller ledsen. Det är extremt begränsande, jag får lämna rummet för att inte börja storlipa.

Hormoner, hormoner..

Ser fram emot varje inlägg oavsett vad du väljer att dela med dig av. Kram

 
C

C

22 oktober 2013 20:51

Så fin mage du fått. Sådär vill jag också se ut när jag är gravid. helt perfekt :D

miniroom.se har en bekant till mig startat upp. Hur mycket fina saker som helst. Kika in : )

http://iamcharlotte.blogg.se

Karin

23 oktober 2013 12:16

Men vad gullig du är :) Tack! Jag är nog rätt "stormagad" för min vecka så jag antar att jag kommer att bli en flodhäst, precis som min mamma. Men det gör inget, så länge Pyret mår bra så kan jag ta en tillfällig tid som flodhäst ;)

Åh vad mycket fint! Ska jag kolla närmare på :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards