Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Karin - 28 oktober 2013 11:26

I går var det veckobyte och det betyder att vecka 15 är här. Vecka 15. Andra tredjedelen. Det låter långt. På något konstigt sätt hade jag landat i att vi fick vara "tidigt gravida", nästan lite "på-låtsas-gravida" men vecka 15 låter väldigt på riktigt. Ja jättesnurrigt tycker ni nog men så känns det. I övrigt känns det inte så mycket alls vilket gör det hela än mer overkligt. Vi har börjat berätta för vår omgivning efter att vi överraskade blivande farmor och farfar i helgen. De blev precis så chockade som vi hade hoppats på. Och väldigt rörda och tåriga. Farmor satt med nappen som de fick i handen hela kvällen <3

Symptom:

- Molande då och då
- Hugg i underlivet (aj! Någon annan som upplevt det)?
- Drömmar
- Skrockfull och nervös över saker jag normalt sett inte skulle vara (katastroftänk), läste att det är rätt vanligt
- Salt och surt står fortfarande på listan
- Starka känslor

Magen är inte lika svullen längre, även om den är som störst på kvällen efter middagen (när jag alltid hamnar i matkoma). Läste att det tar dubbelt så lång tid för kroppen att "smälta maten" nu än innan graviditeten. Det märks!

Pyret - är du en liten pojke som mamma tror (inte min mamma alltså - utan jag, crazy!)?

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards