Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Att bromsa

Av Karin - 12 november 2013 12:07

Efter lördagskvällens parmiddag var jag slutkörd också när måndagen började. Då skulle jag på poolgymnastik, något som är nytt och därmed jobbigare är när det är invant. Vart ska jag? Kommer jag hitta rätt? I tid? Hur många är det där och vilka? Vad ska jag säga om anledningen till att jag är där - bara rygg och bäckenet eller helheten? Hur går det överhuvudtaget till?

Cykelturen är förvisso rätt kort men lång för en slutkörd kropp. Jag visste att utmattningen knackade på dörren och att hela upplevelsen ihop med 30 min gymnastik skulle dränera mig. Framför mig låg tisdag och både KBT och ultraljud på samma dag. KBT är det jobbigaste som mitt schema innehåller, rent intellektuellt, känslomässigt och fysiskt (att ta sig dit och hem) är det tufft.

Jag vaknade denna tisdag med lätt huvudvärk, hängig, svagt halsont och en trött hjärna som inte orkar tänka tankarna klart. Seg men ändå inte "på riktigt febersjuk". Varningssignaler. Jag ställde in KBTn. För er andra låter det säkert självklart men jag har aldrig tidigare gjort så. För mig känns det revolutionerande att man ens KAN göra så. Revolutionerande skönt. Heja mig.

Förhoppningsvis blir jag nu inte liggande i dagar och ångrar att jag inte lyssnade på kroppen i tid, istället vilar jag lite och hoppas på att kunna leva igen mot slutet av veckan.

Vet ni förresten att jag har världens bästa sambo? Han överraskade mig igår med en för tidig 30-årspresent - en utlandsresa i december. Jag tror verkligen att vi behöver det. Få byta miljö, vara ihop utan vardagens bestyr och bryta detta hemska år med något trevligt (utöver Pyret då). Jag behöver värme, min sommar försvann i drogruset av medicinen och jag låg mestadels inne och var någon annan än mig. Det känns förstås utmanande också; mycket folk, ljud, att inte kunna avbryta om det blir jobbigt utan hitta strategier som funkar, att trängas i en frukostsal. Men oj vad fantastiskt skönt - att vara vi 2 nu när jag börjat bli mig själv igen. Fina fina älskling!

Symptom v 17
- Intensiva och knepiga drömmar
- Flytningar och många trosbyten (sorry)
- En putande mage ;)
- Ett övernaturligt luktsinne
- En trög mage som låter mycket
- Ajaj i bäckenet
- Känner mig tung (redan!)

En ny upptäckt är att jag numera spottar på magen. Det låter lite konstigt kanske men i duschen brukar jag gurgla när jag spolar vatten i ansiktet och numera åker inte vattnet direkt ner i brunnen utan hamnar först på min mage som sticker ut. En ovanlig upplevelse för en med en annars platt mage!

Förresten.. Jag kände något igår kväll. Som ett litet flaxande i magen men jag vet inte om det var Pyret redan.

Ikväll är det ultraljud, håll en tumme kl. 17.00

 
 
C

C

12 november 2013 15:28

Hoppas det går bra idag nu!

http://spyor.blogg.se

 
Ingen bild

Anna g

12 november 2013 20:15

Åååh, håller alla tummsr jag har för att pyret mår bra! Mindre än två veckor tills vi får se vår knodd :) Har med känt av lite fladder eller flax i magen senaste kvällarna.. Vill så gärna känna mer snart! Tiden går långsamt, även om vi gick in i v18 idag! Väntar med spänning på ny uppdatering! Kram

 
Langtarefterbarn

Langtarefterbarn

12 november 2013 21:52

Hoppas att allt har gått bra idag!
Väntar spänt på en uppdatering!
Kraam

http://langtarefterbarn.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards