Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Karin - 2 januari 2014 20:55

Idag, just nu känner jag tacksamhet. Det är inte lätt att känna det när man är såhär pass sjuk. Inte lätt att se det positiva när sjukdomen lägger en mörk dimma över livet, lämnar dig utan val och med maktlöshet som närmsta vän. Gör livet omöjligt att leva.

Men nu känner jag det. Hoppet och förhoppningar inför 2014. Aldrig någonsin har ett nyår varit så symboliskt viktigt som just i år. Hade det infunnit sig för 6 månader sedan hade det inte spelat någon roll, det hade varit för tidigt men nu lyckades nyår infalla precis i samma veva som mitt tillstånd blivit bättre. Ett avstamp. Lämna 2013 års helvete bakom mig. Allt det som hände tillhör förra året. Jag tror att jag kommer kunna arbetsträna innan föräldraledogheten, jag är gravid i v 24 och jag mår mycket bättre (även om vägen kvar fortfarande är lång).

När jag ser tillbaka på livet 2013, mitt mående, mina begränsningar och min fysiska status kan inte förstå hur jag klarade mig upp och framåt. Det är jag stolt över, ja faktiskt är jag stolt! Jag är också kär. Upp över öronen förälskad i den man som tydligt visat sin kärlek och funnits vid min sida. Han som har hjälpt och aldrig stjälpt, han som lyssnat, stöttat, försökt förstå och aldrig pressat eller ifrågasatt. Han, min trygghet som aldrig svek med sin kärlek. Den bästa tänkbara pappan åt Pyret, min blivande man.

2014 - jag har längtat efter dig. Jag har längtat efter mig. Och oss. Och Dig.

Och som det ser ut möts vi allesammans under året.

(Bilder fr google)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards