Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Karin - 7 januari 2014 11:29

Först av allt - tack för alla grattishälsningar, jag hade en fin 30-årsdag!

Idag klev vi äntligen över till att ha passerat 60% av graviditeten. Det var sega 10% från 50 tycker jag, får se om det tickar snabbare nu :) Klev även in i grav-månad 7, det låter ju inte klokt - som att det är födardax runt knuten.

Imorgon har vi v 24-träffen, jag har några frågor, bla den om förlossning och utmattning, även mina handleder, min trötthet (fler brister?), tröga mage, många sammandragningar och vattniga flytningar. Jag hoppas att man kollar urinvägsinfektion också, eftersom att några av mina symptom kan vara orsakade av det. Det blir en gedigen lista när det är ett uppbehåll på typ 3 månader mellan bm-träff runt denna tid. Men nu blir det tätare kontroller och det känns skönt.

Jag närmar mig sista trimestern (från v 29) och jag har väldigt svårt att föreställa mig att ha en 3kgs bebis i magen, att orka rent fysiskt. Jag känner mig redan ganska tung och det känns mer och mer när Pyret bökar i magen. Magen töjs åt alla möjliga håll och då är hon fortfarande rätt liten (ca 700g). Hon sparkar rätt duktigt på min kissblåsa också...

Imorgon går vi in i v 25, bara 15 kvar!

Nu ska jag och Pyret lyssna på de 2 låtar som jag spelar för henne så gott som varje dag, jag förväntar mig dans i magen <3

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards