Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Karin - 13 januari 2014 09:44

Det är mycket som händer nu och inläggen blir därför få.

Jag ska gå på arbetsplatsbesök under januari, inte till mitt förra jobb (det skulle aldrig gå) utan till en annan verksamhet jag önskat. När januari är slut är det tänkt att jag ska börja arbetsträna 25%.

De stunder när jag uttalade mina tankar och de förvandlades till specifika datum var omtumlande. Läskiga. Jag var skitnervös i några dagar efteråt. Nu känns det bättre, jag känner mig stark och rätt trygg. Det känns också skönt att föräldraledigheten är nära, känns liksom tryggt att det är en viss tid det handlar om.

Jag pendlar mellan rädsla för att misslyckas, upptäcka att jag inte orkar och glädje över att äntligen ha kommit såhär långt. För ett år sedan var jag påväg ner och nu är jag påväg upp igen, däremellan finns en livstid.

För mig känns det positivt att jag är gravid också utifrån att jag tror att jag har lättare att begränsa mig för bebisens skull. Det känns dock negativt utifrån förutsättningar; dålig sömn och diverse krämpor slår hårt på en redan trött kropp.

Angående mina förlossningstankar så har jag kontaktat en aurorabarnmorska och kommer att bli uppringd inom 2v för tidsbokning.

Symptom;
- Sammandragningar
- Växtvärk
- Mycket flytningar
- Knepiga drömmar
- Tung!
- Stora rörelser från Pyret (t.ex. sparkar på kissblåsan)
- Massor av näsblod
- Hungrig
- Trög mage

Bild 1; På senaste bm-besöket hade jag kärlek i blodet...
Bild 2; Målning på oss som nog kommer att hänga i Pyrets barnrum <3

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards