Alla inlägg den 20 januari 2014

99

Av Karin - 20 januari 2014 11:28

Jippi äntligen 2-siffrigt till bf, 99 dagar. Tänk att det var 280 dagar från början.

Vet ni vad som ofta kommer över mig nuförtiden? En lycka över de där positiva graviditetstestet. Det låter kanske konstigt att jag är glad över det nu. Men det är surrealistiskt att det strecket på en sticka i mitten av augusti nu är en bökande bebis i min mage. Att det strecket nu har 70% chans att överleva om hon föddes. Att vi lyckades tajma alla biologiska krångligheter efter 2 år och att det blev en bebis utav ett streck...

Det slår mig också att hon inte alltid kommer att bo i min mage. Också väldigt självklart men ändå något som då och då kommer över mig. Att jag inte alltid ska känna hennes buffar inifrån, att min kropp en dag bara blir min igen. Det slår mig att kvinna och foster får leva i symbios under väldigt lång tid och vilket ynnest det är, trots krämpor, att få dela sitt barns tillkomst och utveckling inifrån. Att få ge liv varje dag åt den människa som växer inuti mig.

Jag är medveten om att det inte är alla förunnat. Inte ens alla som vill, längtar, hoppas och önskar och det gör mig extra tacksam just idag. Att jag får uppleva dig Pyret, varje dag på din resa från ett streck på en sticka och framåt. Det är magiskt.

Vi boar för fullt..
Bild på Pyrets vagga och spjälsäng nedan. Barnvagn med tillbehör är beställd och likaså bilbarnstol (båda från Holland). Ett babynest är ett syprojekt som min sambo tagit till sig, därefter är det bara småkrafs kvar; sängkläder, lite kläder, blöjor och liknande.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards