Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

Magen

Av Karin - 23 januari 2014 19:39

Jag insåg när sambon kommenterade min "stora mage" att jag nog hade blivit hemmablind. Jag tyckte nämligen inte att den var så stor längre, jag funderade rent av på om den krympt.. Men så var inte fallet insåg jag vid en bildjämförelse.

Här nedan är bilder från;
- En nygravid och svullen v 5
- Vecka 15
- Vecka 27 (dagens!)
- Vecka 27 (dagens!)

Jag trivs bra i min gravida kropp, jag tycker att jag är fin och kurvig. Lite midja har jag kvar och mina bröst är fylligt vackra. Skavanker som jag annars inspekterar bryr jag mig inte längre om. Jag är gravid och lite kärlekshandtag stör mig inte. Däremot är den förstås lite tung och klumpig, knyta skor är ingen favoritsyssla och jag stånkar redan högt när jag måste böja mig ner.

I och med starten av v 27 tänker jag på att Pyret kanske ligger med ögonen öppna och kikar ut i mörkret där inne. Jag hoppas att hon inte känner sig rädd och ensam. Lilla pluttan - jag skulle så gärna vilja se dig på ett ul (varför får man inte göra fler?)

För några dagar sedan förvånandes jag plötsligt av en sammandragning som gjorde ont. Hjälp!, tänkte jag. Igår läste vi mycket riktigt att vissa kan få förvärkar redan nu. Himla tidigt tycker jag men skönt att det stod med i vår bok "du ska bli pappa" under "vecka 27".

 
 
Fertilitetsresa

Fertilitetsresa

23 januari 2014 21:00

Vackert <3

http://fertilitetsresa.blogg.se

 
Ingen bild

Anna G

23 januari 2014 21:33

Hej!! Verkligen längesen jag kommenterade, men läser troget! Vi är nu i v28 och allt känns så kul! Bebisen buffar i magen så det står härliga till! Har haft sammandragningar, mycket å intensiva sen v 17, till å med kollat upp det. Min BM sa att så lännge de lägger sig å inte tilltar så är det lugna puckar! Tänker att den tränar på vad som komma skall, å det är väl bara bra - kanske blir lättare då :) hade gärna skickat ett mail till dig med mina magkort fr samma veckor! Så läskigt lika 😄 Kram!

 
A

A

24 januari 2014 07:31

Fin mage! Njut njut njut! Jag kan knappt fatta att jag nånsin haft en mage och Milo är bara 6 dagar gammal. . :P

http://ilngtansvrld.blogg.se

 
K

K

25 januari 2014 09:17

Så vacker du är!! Och när du dessutom bär på det vackraste som finns så kan man ju inte annat än att tycks man är fin. Jag kan sakna min egen gravidmage ibland.
Det är så kul att dokumentera för man glömmer fort hur stor magen var :-)
Kram!

http://motettliv.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

25 januari 2014 17:09

Alldeles ljuvlig!

Där snurrar en goding runt, suger på tummen och hör hur du och J pratar. Lika mäktigt och magiskt varje gång <3

 
C

C

26 januari 2014 15:36

Så otroligt fint det är med gravidmage, man vet att det finns något så värdefullt där inne :') kram

http://spyor.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards