Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Karin - 26 januari 2014 13:11

Jag känner mig knepig i kroppen idag. Liksom rastlös men trött. Glad men på gränsen till att slå över. Behov av att sova men kroppen kryper och vill göra något. Magen har varit stillastående i dagar och toabesöken har uteblivet. Eller rättare sagt, toabesöken är många men resultatet frånvarande. Den där lavemangsprylen jag tar på kvällen gör mig illamående och ger obehag i magen (och verkar inte rå på mina stillastående tarmar). Jag vet att jag borde ringa och be om mer hjälp men det tar emot. Jag tror att jag har utvecklat en liten medicinfobi. Förra årets medicinskräckupplevelse har satt djupa spår och jag hatar allt vad medicinsk hjälp heter. Tänker att jag hellre låter toabesöken bli många och smärtan knappt uthärdlig. Men så borde det inte vara. Jag ska. Ja jag ska..

För övrigt har jag anmält läkemedlet nu. Jag hoppas att jag får ett kvitto på anmälan, kanske till och med ett skadestånd och att jag därefter kan se det som avslutat.

Något som jag inte har berättat för er här i bloggen är att arbetsträning stundar för min del. Jo det är sant! Om 1 vecka börjar jag. Det känns övermäktigt, skitläskigt och skönt på samma gång. Jag ångrar att jag valde att starta en måndag.. Varför tog jag inte "kortvecka" att mjukstarta med?

Jag förstår inte hur jag ska orka vara på en arbetsplats 2timmar/dag när jag inte orkar göra något "eget" varje dag. Läkaren säger att det är en vanlig känsla och att det kan gå ändå. Om kroppen är redo så går det. Tyvärr har det inget med inställning att göra, som många tror. Det är nog de jag hatar mest med sjukdomen. Mitt mentala har alltid varit styrkan i allt jag har åstadkommit - samma mentala styrka gjorde mig sjuk och senare också ännu sjukare. Att ge mig hän sjukdomen var som att kapitulera, lägga mig ner och ge upp. Det skulle visa sig vara nödvändigt att bli ännu sjukare för att kunna bli frisk. Vilken galen galen sjukdom!

Jag har kommit in i en period där Pyret känns overklig igen. Hon buffar på, så pass att hela magen rör sig åt olika håll men ändå känns hon så avlägsen. Känslan är att jag har varit gravid en evighet men att barnet aldrig kommer.. Kanske kan det kännas så för vem som helst - kanske känns det starkare eftersom att jag redan hade längtat i 2 år när jag blev gravid..

Jag väntar fortfarande på återkoppling från aurorabarnmorskan. Jag tror att det är en grej som stör mig. Jag behöver få kontroll på min förlossning, vaginal eller snitt? Har de erfarenhet av utmattningssyndrom? Kommer hon att förstå mig när jag säger att det inte finns några fysiska krafter? Kommer hon att förstå att även om det finns fysiska krafter så är min känsla av att de inte finns viktigare?

Det är ett år sedan min krasch. För ett år sedan "började" resan som skulle bli den största utmaningen i mitt liv. Förstås hade den börjat långt innan men det förstod jag inte då. Ett år. Så tydligt uppdelad i vissa avsnitt för mig.

Gick hem från jobbet efter samtal med min chef och trodde att jag behövde "sova någon vecka". Träffade en underbar kurator som presenterade "utmattningssyndrom" för mig och plötsligt föll allt på plats. Jag var inte galen.. Det var de där jag hade. Det jag inte visste då var hur långt jag hade kommit i sjukdomen och hur lång vägen var framför mig (och tur var det!)

Vilken konstigt inlägg. Jag spretar åt olika håll idag. För att lägga till ytterligare dimensioner.. Jag är kär också. Så in i bängen kär i min J. Det är fantastiska känslor att känna. Och vi pratar allvar om flytt. Kollar på nytt. Drömmer om nystart och räds flopp. Funderar på försäljning, lån, handpenning och visning 40 mil bort.

En sak i taget. Eller två.

V 27 (26+4)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards