Alla inlägg den 30 januari 2014

Av Karin - 30 januari 2014 21:35

Några timmar efter att jag hade tagit microlax blev sammandragningarna många och spände mer än tidigare. För att stilla oron ringde jag till förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in direkt. Jag fick lämna kissprov och blev kopplad till ctg och bebisens hjärtljud mättes. Pyret tyckte inte alls om detta och sparkade bort prylarna på magen flera gånger. Inga sammandragningar uppmättes och jag kände själv bara en under tiden jag låg där. Så typiskt!

En läkare gjorde ul och vul. Pyret var välmående, hade normal mängd fostervätska och livmodertappen var 4cm och stängd. Det var alltså ingen förlossning på gång. Pju!

Dock uppmättes feber på mamman (som var något skör efter dagens bravader).

Det såg ut som att Pyret hade min näsa och var stor hon var, det var svårt att se henne ordentligt nu! Lilla stora hjärtat!

Förresten så var båda bm vi träffade på förlossningen väldigt mysiga, jag gillade dock inte läkaren. Han var lite hårdhänt på vul:et och jag förstod inte riktigt vad han sa. Man har väl mest hjälp av bm vid en "normal förlossning" eller är läkaren väldigt involverad?

Angående strulet med fkassan så har min läkare tagit sig an problemet. Han tyckte att det hela var väldigt märkligt. Antingen löser han det åt mig redan imorgon eller blir jag sjukskriven på 100% tills allt löst sig (istället för min tilltänkta start av arbetsträning på månd).

Nu ska jag försöka sova lugnt, med tömda tarmar, feber, f-kassanstrul och en glimt av Pyret i dagens bagage.

//heltslut

Av Karin - 30 januari 2014 12:44

Vilken natt och morgon!

Inatt vaknade jag vid 3-tiden och allt jag kunde tänka på vad bajs. Orolig över att det inte kommer ut och känslan av att vara helt förstoppad med bajs liksom fyllde hela mitt medvetande. Jag satt på toaletten mellan 03.00-04.30 men ut kom inget annat än uppstötningar (och antagligen nya hemorrojder).

Somnade om orolig för att vakna av att akut behöva tömma tarmen men inte kunna. Öppnar min mail i väntan på samtal från barnmorskan. Ett mail från fkassan förkunnar att hon inte godkänt arbetsträning och säger att jag inte får börja på måndag. Jag bryter ihop och börjar gråta. Detta har varit på gång sedan november och inte förens idag, 2 dagar innan start säger hon detta. Hon skriver istället att jag ska börja arbeta på 25%. Det är omöjligt, jag måste få prova först.

Allt blir rörigt och förvirrande. Den motivation jag kände efter ytterligare ett lyckat arbetsplatsbesök igår byts ut mot uppgivenhet och jag vet inte hur jag ska lösa allt.

Barnmorskan ringer och säger att jag får prova Microlax, som apotekaren förbjöd pga risken att starta förlossningen (ett medel som retar tarmarna och tömmer på 5-15 min). Jag får också Forlax utskrivet som förhoppningsvis ska hjälpa mina tarmar framöver.

Såhär är alltså början av v 28 för min del. Planeringen har helt slagits omkull, bara dagar innan start och jag hoppas att microlaxen inte gör så att Pyret vill ut.

Bilden är från igår, v 28 (27+0).

//Suck!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards