Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Karin - 31 januari 2014 16:23

Jag ligger och processar allt som har hänt de senaste 2 dagarna och har fastnat på en detalj. Igår på förlossningen lät det som att bm fick ett jakande svar från läkaren på frågan "betyder det att moderkakan är i framvägg?" när de tittade på mitt ul. Det var så mycket som vimsade runt i mitt huvud där och då att jag inte alls tänkte på att fråga. Jag var bara lättad över att Pyret mådde bra och inte var på väg ut, dessutom febrig och hungrig ;)

Att ha moderkakan i framvägg är väl inget problem som jag har förstått det, utöver att man ofta känner sitt barn sparka senare och mindre under hela graviditeten. Kvinnor med moderkakan i framvägg brukar beskriva sina bebisar i magen som lugna.

Det är de som gör mig fundersam.. Jag kände Pyret tidigt, runt v 18 om jag minns rätt och nu känner jag hennes sparkar tydligt med typ 2 timmars mellanrum hela dagarna. Jag får alltid svar från henne om jag lägger min hand på magen och jag har även lyckats filma magens förflyttningar. Igår låg hon med någon kroppsdel hårt ut mot min mage, jag kunde känna konturerna och gosa med foten eller rumpan.. Hon är verkligen en livlig och vild bebis och jag har t.om funderat på om hon är "för vild", om hon inte mår bra vid tillfällen när hon har stökat på som mest. Det enda som jag har reagerat på är att jag inte känner henne ovanför naveln ännu, trots att hon vid det här laget är närmre 40cm lång.

Kan jag verkligen ha moderkakan i framvägg när jag känner henne hela tiden? Kan jag ha den typ ovanför naveln och det är anledningen till att jag inte känner henne där?

Jag är så himla glad att jag får känna henne så ofta. Förstod av bm igår på förlossningen att det för vissa kvinnor är normalt med långa mellanrum mellan livstecken från bebisen. usch vad stressande.

Så. Tack för vår vilt sparkande bebis (det är t.om okej när du sparkar på min kissblåsa, trots att jag ibland muttrar över att behöva lämna TV-soffan gång på gång)

Ps. Jag googlade moderkaka för att hitta en lämplig bild. Well. Don't do that. Uuuh. Ds

V. 28 (27+2)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards