Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Karin - 7 februari 2014 12:33

Jag undrar om jag har blivit gravidtrött igen eller om det är utmattningströtthet? Det är många lösa trådar just nu och många tankar på hur det kommer att bli, sådant slukar förstås energi.

Ang min tilltänka arbetsträning så är det (tydligen) inte godkänt. Nu hänger beslutet på om min chef kan trolla fram en tjänst till mig på 25% efter arbetsträningen. Jag är tveksam till att det är något hen kan göra i en handvändning och då får jag inte arbetsträna. Jag får dessutom bara 4 veckor på mig att arbetsträna. 25% låter förstås ynkligt lite för er som är friska. Jag har inte gjort så mycket på över ett år. Jag har överansträngt mig och blivit sängliggandes genom att gå in i en butik för mycket, det är den nivån som jag kan jämföra med. 2 timmar / dag och 5 dagar i rad känns som ett stort steg och att jag bara får 4 veckor på mig är stressande. Jag skulle gärna vilja klara 25% flera veckor i rad för att känna trygghet. Att klara 25% en vecka säger tyvärr inget om huruvida orken tog slut i och med det, eller om jag skulle klara en andra vecka "på rad". 4 veckor är kort tid att hinna utläsa såna mönster på.. I nästa vecka ska jag prata med min (lyckligt ovetandes) chef om FKs krav på att hen fixar en tjänst och därefter får vi se.. Jag kan inte förstå att FK tycker att det är bättre att jag är heltidssjukskriven "utan sysselsättning" än att jag får arbetsträna 8 veckor (fram till föräldraledigheten).

"Hej du är en pyttebricka i vårt stora spel och vi gör gör som spelreglerna säger, vi tar ingen hänsyn och vi utgår från att alla brickor fungerar likadant oavsett bakgrund".

I takt med att graviditeten kommer längre minskar mina förutsättningar dessutom.. Trots att jag verkligen försöker se det positivt känns det rätt tröttsamt alltsammans.

Pyret är lite lugnare nu. Det står överallt att det är normalt eftersom att hon nu har mindre plats. Jag gillar det ändå inte. Böka gärna Pyret, mamma blir lugn då.

Jag målar mycket nu.. Nr 2 är under arbete fortfarande ;)

V 29 (28+2)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards