Direktlänk till inlägg 10 februari 2014

Ett avgörande steg?

Av Karin - 10 februari 2014 10:24

Idag ska jag träffa min chef. Om hen kan eller inte kan ordna en tjänst åt mig på 25% efter arbetsträningsperioden är avgörande för om jag får arbetsträna överhuvudtaget. Jag är nervös!

Jag kan inte förstå hur FK kan tycka att det är bättre att jag går utan sysselsättning fram till bf än att jag får arbetsträna de veckorna som är kvar. Varför kan man inte se till individen? Varför kan man inte se det långsiktiga i processen? Vinningen med att jag får ta ett stort steg framåt innan föräldraledigheten - inför det som kommer efter.. Suck!

Håll en tumme eller två idag!

 
 
Malin

Malin

10 februari 2014 17:32

Har tänkt på dig idag - hoppas att det gick bra! Det är så otroligt obegripligt att det inte finns någon plats för individuella olikheter. Hur många människor är likadana och har likadana förutsättningar på jorden? Inte så särskilt många...
Kram

http://www.livetsbilder.blogspot.com

 
Anne

Anne

10 februari 2014 20:45

Hoppas verkligen det gick bra idag!
Ställde en fråga till dig under ett av dina tidigare inlägg ang fosterrörelser. Jag blev mycket förvånad det du skrivit om att det skulle vara lugnare i magen nu? Det stämmer inte alls. Jag undrar var du läst det? Kram

http://anneutane

Karin

10 februari 2014 22:22

Hej Anne,
Jag såg din kommentar och jag skämdes lite eftersom att jag så många gånger läst motsatsen på din sida. Jag kommer inte ihåg nu vart jag läste det men jag har ett antal sidor som jag tittar på vid veckobyte så jag kan kolla igenom det i dagarna. Jag minns att det stod att "förändringarna ibland kan skapa oro men att det är normalt", inte ordagrant men i den betydelsen. Det är ju fruktansvärt om det står missledande felaktig info. Jag ska kolla upp det och återkomma till dig, lovar!

Kollade lite snabbt nu och under vecka 28 står det att många upplever mindre fosterrörelser än tidigare pga barnet är större på denna sida;
http://mammasidan.se/gravid/vecka/28
Det var nog inte den jag hade i åtanke dock, kanske hittar mer imorgon..

Kram

 
Langtarefterbarn

Langtarefterbarn

10 februari 2014 21:24

Hoppas att det har gått bra för dig idag!
Låter ju helt sjukt att de tycker det är bättre att du ska vara helt sjukskriven än att faktiskt arbetsträna. Kraam

http://langtarefterbarn.wordpress.com

 
C

C

12 februari 2014 18:16

Gick inte att kommentera senaste inlägget så jag skriver här :) Vad härligt att allt löste sig så bra med jobbet och att du har en plan nu. Mysigt att ha vagnen hemma också. Blir mer och mer verkligt när man får boa ordentligt. Lycka till med aurorasamtalet!

http://spyor.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards