Alla inlägg den 26 februari 2014

Av Karin - 26 februari 2014 17:11

Vi började att boa på riktigt efter RUL. Många väntar in i det sista men av flera anledningar kändes det inte rätt för oss. Min tilltänkta arbetsträning var en anledning och tack till mig själv för den fina planeringen.

Bild 1
Vår vagn; Joolz marinblå. Beställdes från Holland och tusenlappar sparades. Tips!

Bild 2
Vår spjälsäng; en Brio. Köpt begagnad för under halva priset, har endast använts 5ggr i ett extrahus och är som ny.

Bild 3
Vår vagga; också den köpt begagnad för en 500-lapp och den har faktiskt gungat ett "kändisbarn". Nåja.. Om man per automatik blir kändis av att synas i Tv under en säsong så.

Bild 4
Kaninen; från Jellycat. Så himla fin serie, jag vill köpa mer därifrån! Det finns en grå figur som är så himla söt också.. (upp på listan)!

Bild 5
Jordgloben med lampa. Som en sann globetrotter till mamma vill jag visa min dotter världen. Till en början genom jordgloben - lite senare på riktigt!

Bild 6
Egengjord tavla!

Bebisrummet kommer att gå i vitt och grått med detaljer som globen och tavelramar i svart. Till detta färgklickar på hyllor och i tavlor. Jag är förtjust i saker från Nature Zoo of Denmark och kommer införskaffa ett och annat därifrån, den svart/vita mobilen till vagnen t.ex

Just nu önskar jag att jag var frisk och kunde sortera upp kaoset i bebisrummet. Tvätta alla sängkläder och minikläder, införskaffa kruka och plastblomma till hyllan, en fin bebisbok och förstås montera upp hyllorna, slänga ut det som inte ska vara kvar, kattklösen t.ex och prydnadsstegen, byta ut de mot lilla bordet där globen ska stå, rensa garderoben som blivit ett känt tillhåll för skit som inte har haft någon plats. Köpa fina lådor att ha apoteksprylar och blöjor i, damma av och plocka i ordning. Dammsuga noga och skura golven för hand, lägga ut mattan på golvet. Känna luddet mellan tårna när jag tittar på den bäddade spjälsängen och med handen på magen andas in och njuta av tanken på att ångestrummet till slut får sin mening. Att Du kommer.

Men så går det inte längre till.. Avvakta, vila, bunkra energi, fördela sysslor över tid, så till den milda grad att det till slut inte finns någon rimlig chans att hinna med. Rummet är i kaos, hyllor ligger på golvet och allt som är inköpt ligger travat och otvättat i spjälsängen. Små sketna men rackans viktiga detaljer saknas, såsom lagom långa skruvar och det parfymfria tvättmedlet. Därefter orken förstås. Och till den min vetskap om att jag blir sjuk om jag anstränger mig mer än vad jag redan gör.

Satans sjukdom, ge dig. Ge mig mitt liv, mitt nya - de som jag vill påbörja. Livet som ska levas lagom och njutas av. Livet som efterlängtad familj, som sambo och vän. Som allt jag har drömt om och längtat efter, allt vardagligt och alla små stunder av lycka. Lycka över livet - jag ser dem nu, jag känner dem. Snälla släpp mig, låt mig gå.

Av Karin - 26 februari 2014 10:40

Igår var vi hos bm för rutinkontroll. Alla värden såg bra ut. Pyret låg med huvudet nedåt - det kändes extra pirrigt, även att hon säkert vänder sig om flera gånger innan det är dags.

Blodtryck; 110/65
Pyrets hjärtslag; 140/min
Magmått; 31 (troligen en Pyre-rumpa som putade ut)
Viktuppgång; totalt 14kg (stilla sedan 4 veckor)

Jag sitter nu på min arbetsträning. Jag är helt färdig. Mina vakennätter gör slut på mig. Jag kissar ungefär varannan timme även nattetid och somnar förstås inte om på en gång, kattjäveln vaknar och vill klampa runt på mig och alla ställningar är o-sköna. Vid vissa tider vaknar Pyret och som hon bökar - hon vänder ut- och in på hela min mage! Det märks att det börjar bli trångt..

Jag har sänkt ribban ytterligare nu under arbetsträningen. Jag har som mål att ta mig hit varje dag, jag behöver inte stanna i 2 timmar och jag behöver inte heller göra mina uppgifter.

Första 2 veckorna av aktivitetshöjning är tuffast oavsett och med tanke på mitt höggravida läge, sömnlösa nätter, plus måste-aktiviteter som t.ex bm vid sidan om gäller det att dra ner på tempot ytterligare. Känns helt absurt men det är så det är!

Jag är i alla fall här, på en arbetsplats efter lång tids sjukdom. Heja mig!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards