Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Karin - 5 mars 2014 20:08

För en tid sedan läste jag en sammanfattning om sen/tidig avnavling hos någon bloggare och det är lögn i fasen att komma på hos vem det var..

Du hade skrivit om för- och nackdelar, lite om andra kulturer, om att sjukvården "luras" i sin info och det hela mynnade ut i att du inte längre ville donera navelsträngsblod till någon annan. Jag kommenterade och tackade för infon och bestämde mig (nog) också för att inte donera efter din sakliga text om hur man tar blod som faktiskt tillhör sin egen bebis och hur hen (riskerar) att påverkas.

Läser du min blogg, ge dig till känna tack - vi är flera som vill ta del av den info du hade samlat ihop i ämnet!

(Andra med info/tankar får givetvis också kommentera)

Av Karin - 5 mars 2014 15:10

Då var det ny vecka igen, v. 33 (32+0). Jag märker att jag alltmer börjar fokusera inåt, tänker på förlossningen, bebisen, vem hon är och tiden efteråt. Det är säkert en viktig del i att mentalt försöka förbereda sig och sedan jag lättade på arbetsträningshetsen har dessa tankar och känslor fått utrymme att dyka upp.

Jag har uppenbara sömnsvårigheter och muttrar långa ramsor över ben som värker, rygg och bäckenet som gör ont, andning som går trögt, ett hjärta som rusar och slår hårt, toppat med uppstötningar. En av mina kisspauser är runt 04 och av någon anledning har jag fått svårt att somna om. Jag ligger ofta och irriterar mig på hur obekvämt och varmt det är fram till 06. Under dessa timmar får tankarna chans att ta fart ordentligt, oftast tar även Pyret fart ordentligt och bygger alldeles för stora kojor i min mage, så det finns mycket som håller mig vaken med andra ord..

Vi har tvättat alla Pyrets kläder med parfymfritt medel, sängkläder, spjälskydd, kuddar och täcken - allt är nytvättat och ordninglagt. I helgen får vi hjälp av mina föräldrar att göra fint i Pyrets rum också, det ser jag fram emot.

Ett par stora harembyxor från HM fick jag hem idag och dem ska ner i BB-väskan. Suveränt sköna (nog ser det lite roligt ut med kulan men det skiter jag i)! Jag har läst om flera gravida som har problem på trosfronten och det hade jag också haft om det inte hade varit för dessa underbara hipsters från Lager 157. Jag har numera en hel drös såna och använder dem uteslutande. Otroligt sköna med den växande magen! På tal om kläder kikade jag in Lindex nya mammakollektion och visst fanns det flera godingar där. Jag har dock tänkt att hålla mig från att storhandla mammakläder de sista veckorna. Men blä vad trött jag är på att ha ett tight urval av möjliga kläder att ta på mig. Jag tycker om min gravidkropp men jag längtar efter min vanliga smidiga lätta variant nu faktiskt.

Jag längtar förstås efter att kunna vända mig och sova normalt. Jag längtar kanske ännu mer efter närhet med sambon. Att ligga som en klubbad säl och sucka över munkräkningar inbjuder inte direkt till några intimare stunder.. Det gör inte badbollen som är i vägen heller.. Suckade när jag läste att Linda Bengtsing aldrig haft lika mycket sex som under graviditeten - jag tror inte att hon är genomsnittlig direkt.

80% av graviditeten har passerat (igår), heja sista 20%:en (plus/minus...?)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards