Alla inlägg den 18 mars 2014

85%

Av Karin - 18 mars 2014 09:42

85% av graviditeten har passerat!

Igårkväll röjde Pyret runt i flera timmar i magen och så pass att det faktiskt var riktigt obehagligt. Det strålade, klämde och stramade på alla möjliga ställen i magen och bak i ryggen. Jag tror att hon ligger med huvudet neråt men hon lyckas alltså orsaka ganska mycket trots sitt fasta läge. Bm har ju sagt att vi har en vilding i min mage så jag antar att hon faktiskt är lite sprattligare än många andra magbebisar. Ibland blir jag orolig över mina revben...

Nu är nätterna riktigt jobba och jag börjar känna mig klar med att vara gravid. Vi ska på ett återbesök i v 39 till den läkare som vi pratade om förlossningsmetod med. Hon ska då kolla om jag ser mogen ut och i så fall "pilla lite" (charmigt uttryck) för att påskynda starten. Det känns ändå som många veckor fram..

Här i vår stad har vi haft en toalettläcka som tagit sig ner i dricksvattnet. Det kom ut information i söndagsmorse och jag hade förstås druckit vatten under natten. På söndagsförmiddagen fick jag diarré, vilket vore en otrolig slump med tanke på att jag har varit förstoppad i månader (och år) och äter medicin mot detta. Jag har jättesvårt att både dricka det kokade vattnet och att duscha ordentligt.. Det tar liksom emot när man tänker på att man just har kokat bort bajs... Urk!

Igår hämtade jag den fina globen till Pyrets rum och hängde upp mobilen på vagnen. Det blev så fint!

V 34 (33+6)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards