Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

BF +2

Av Karin - 1 maj 2014 10:41

Idag är det dag 2 efter bf. Jag skrev igår att en del av min slempropp lossnat, egentligen vet jag ju inte om det var en del- eller om det var hela. När jag googlade efter mitt inlägg såg det ut som att det mycket väl kunde ha varit hela slajmhögen som kom ut. För er som undrar så såg det ut som en bit manet och det låg i min trosa och jag hade inte känt att det kommit ut. Jag stirrade på den lilla slajmiga högen och tänkte "jaha där ligger slemproppen". Haha!

Igår hade jag ganska mycket förvärkar och vid vissa tider trodde jag att det var på gång. Men det lugnade sig gång på gång. På kvällen var det lugnt och när jag satt i soffan och åt jordgubbar tänkte jag "åh vad skönt att det inte drog igång idag, jag är så himla trött".

Överallt läser jag att kvinnan som regel är "helt färdig" med graviditen nu och struntar i rädslor inför förlossningen - man vill bara föda. Jag känner inte riktigt så..

Jag är lite rädd, inte så mycket för förlossningen som för min enorma trötthet. Den gjorde mig orolig innan pga utmattningen och nu är den helt brutal i och med allergin. Jag ligger däckad i min säng dygnet runt, med igenkletade ögon, rinnande näsa, hosta och rosslande andning. Och då är fönstrena stängda och jag har inte ens känt "frisk" luft på flera dagar. När sambon kommer in från jobbet blir jag ännu sämre pga pollen som han tar med sig in..

Men å andra sidan tror jag inte att jag kommer hinna bli avsevärt mycket bättre innan det är dags så vi kan lika gärna kicka igång förlossningen nu och bespara mig lite graviditetsjobbighet för hjälp vad tungt det är ;)

Igår kom regnet, efter veckor av högsommarvärme och det var fan bättre än skatteåtebäringen. Idag funderar jag på att lulla ut till bilen och köpa mig en glass.. Det blir deppigt att ligga instängd inomhus så en glass kanske kan vara värt ett pollenbakslag :)

Nu har jag kommit till en tid när folk tipsar om "hur jag ska göra" för att starta förlossningen. Det är riktigt irriterande. Känns ungefär som när man fick tips som ofrivilligt barnlös om att "slappna av" så funkar det. Mig veterligen finns det 3 grejer som är vetenskapligt bevisade; spermier, orgasm och vila ska alla ha förmågan att "reta igång" förlossningen. Har man väntat i 9 månader (plus 2 år) så kan man nog vänta några dagar till och låta naturen sköta sitt.. Jaga tid har jag gjort för mycket av i mitt liv.

Blir det en uppdatering till måntro? :)

V 41 (40+1)

 
 
Ingen bild

Maria

1 maj 2014 12:00

Glass lät gott och helt rätt i väntan!

 
C

C

1 maj 2014 17:12

Glass låter som en bra plan. Har hört att det där med att spermier ska kicka igång det är lite speciellt. Krävs ganska rejäla mängder, typ ett gang bang eller sex flera gånger om.. Haha inget man kanske är så sugen på? :) Tror på att du inte hinner med en till uppdatering! Kram

http://spyor.blogg.se

Karin

1 maj 2014 17:43

Haha ojdå.. nej vi har ju fått gå i celibat under graviditeten (pga smärta) men att gå loss nu hade inte känts riktigt aktuellt ändå ;) Åh spännande, du är het på gröten när det gäller förlossningsdags ;)
Kram

 
Fertilitetsresa

Fertilitetsresa

1 maj 2014 22:41

Är inne flera gånger om dagen och hoppas på BBuppdatering! ;)

Lycka till!!
Kramar

http://fertilitetsresa.blogg.se

Karin

6 maj 2014 11:54

Hihi ja då får du tydligen vänta... ;)
Kram

 
Lena

Lena

1 maj 2014 23:22

Har inte kommenterat på länge, men jag följer med spänning :)

http://Jagelena.blogg.se

Karin

6 maj 2014 11:53

Vad kul att du är kvar. Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards