Direktlänk till inlägg 3 maj 2014

Bf +4

Av Karin - 3 maj 2014 11:04

Dag nummer 4 efter bf har anlänt. Jag läste att detta är den absolut vanligaste dagen för en förstföderska att föda på. Hur vanliga är vi Pyret?

Jag som är lite av en siffer-junkie tycker bäst om jämna datum och väntar gärna tills imorgon. Då är det den 4e, det låter fint. Stört va?

I januari på mitt 30-årsfirande tippade min- och sambons familj födelsedatum och jag gissade då på 8 maj med en vikt på 3840gr. Det börjar kännas rimligt...

Lite overklighetskänslor har börjat komma över mig. Inte särskilt konstigt med tanke på att jag har räknat ner varenda dag i 280 dagar för att sedan komma dit och inget hände.. Jag har förstått att det kan gå så långt att man är övertygad om att det aldrig kommer att komma någon bebis och där är jag inte (inte mer nu än vad jag varit där hela tiden). Min sambo däremot, han klämmer ur sig frustrerade meningar i stil med "meeeen bebis när kommer duuuu?" och "koooom nu då" titt som tätt. Han har tröttnat på väntandet och pendlar mellan att hoppas att hon kommer inatt och att bittert säga att hon säkert inte kommit om en vecka ens.

Och visst känns det märkligt. Just tanken på att jag i ena sekunden tex skriver ett inlägg här, för att i nästa sekund inse att värkarna har startat. Att det är helt utom min kontroll och att jag inte kan göra annat än att hänga med när det startar. "Tänk om det startar nu" kittlar jag mig själv med gång på gång och det känns fortfarande overkligt..

Vad många ni är som tittar in på min blogg dessa dagar förresten, vad roligt :)

V 41 (40+3)

 
 
A

A

3 maj 2014 13:14

Det ät en sån himla spännande sak när man inser att det är på gång. Enligt mig har du ju två dagar kvar ;)

För min del gick ju vattnet så det var liksom ingen tvekan om saken. Vet inte hur det känns när det istället börjar med värkar. Jag minns att det första jag tänkte var "Om max två dygn borde jag ha min bebis!". Och sen "Hur ont kommer jag att ha egentligen?!" och lite panik på det.

Åh så spännande att se när det drar igång! Tänkte just på dig i duschen idag att du inte uppdaterat än. :)

http://ilngtansvrld.blogg.se

Karin

6 maj 2014 11:53

Hihi ja det är så jag tänker inför en ev vattenavgång. Att man vet att det är på gång och att man blir startad om det strular.. Värkar känns lite difust men kanske smäller de till och blir lika självklart som vattenavgång. Vi får se.. :)

 
Ingen bild

Maria

3 maj 2014 14:03

Min gissning är 3 maj så jag röstar för idag ;-).

Kram och lycka till!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards