Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Karin - 15 maj 2014 22:56

Jag är bara öppen 6cm ännu. Det har varit måånga vändor hittills, som jag beskriver närmre sedan.

I korthet handlar det om att mina egna värkar inte "funkade", man satte in dropp (på lägsta nivå) som ledde till att jag fick enormt med värkar konstant och Pyret mådde dåligt. Man fick avbryta droppet. Stod i situationen att varken egna värkar eller konstgjorda funkade.

Jag fick epidural just efter avbrytet. Tyvärr blev det fel på det och jag tappade känseln i höger kroppshalva men hade fulla värkar utan smärtlindring på vänster. Det tog lång tid innan jag fattade att "något var fel", så jag led oerhört mycket onödigt länge. Narkosläkaren justerade och det blev enorm skillnad. Som natt och dag -vilken lättnad. Nu provar vi med värkdropp igen...

Vi tar en timme i taget med ny undersökning av öppenheten. Om jag inte är öppen runt 8cm vid midnatt bryts det för snitt.

Av Karin - 15 maj 2014 13:43

Ballongen är (redan) ute och jag är öppen 4cm, hinnorna togs sönder strax efter att ballongen kom ut och vattnet gick (det lilla som fanns kvar). Nu avvaktar man 1 timme och hoppas på egna värkar. Pyret har en elektrod på huvudet eftersom att jag har gått över tiden, då följer man bebisen extra noga. Hon sprattlade mycket efter att elektroden satts på huvudet, det måste ha varit märkligt för Pyret. Om egna värkar inte kommer igång sätts värkdropp in efter 1 timme.

Jag skriver en full förlossningsberättelse med känslor ;) senare men nu mitt i situationen håller jag mig till ren faktauppdatering.

Lilla Pyret.. Kommer du till oss den 15e maj 2014 -efter 3 års längtan?

Av Karin - 15 maj 2014 09:43

Nu har igångsättningen startat. Just nu görs ctg på bebis och ev värkar. Imorse kom mer slempropp. Om en stund ska ballongen sättas i min livmodertapp, stor som ett päron fylld med koksalt, därefter spräcks hinnorna. Om värkar kommer igång inom en timme så låter man det vara naturligt, om inte får jag värkstimulerande dropp efter en timme.

Nu kör vi!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards