Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Kroppen

Av Karin - 20 maj 2014 17:47

Jag är så fascinerad av kroppen. Jag är säkert "hemmablind" och tycker att jag är smalare än vad jag är men det spelar ingen roll, för wow vad kroppen är häftig i sitt sätt att återhämta sig. Jag kommer inte hetsa med vikt nu efter graviditeten, jag vill bygga en frisk och stark kropp långsamt. Jag har tänkt att ta hjälp av en PT-online för att få experthjälp utifrån både min tid av utmattning och graviditet. Trots att jag inte vikthetsar är det ändå spännande att se hur magen drar ihop sig dag för dag. Än mer fantastiskt är förstås känslan av att kunna röra sig, böja sig ner, sitta halvtaskigt i soffan och komma uppför trappan utan någon större ansträngning.

Jag har åsamkat min kropp mycket ont - det här är året när jag ska gottgöra den för Livet den gav mig.

Jag har beställt kopior på min förlossningsjournal. Det var ingen drömförlossning och jag märker att jag processar det jag var med om (utan att det för den skull var någon mardrömsförlossning). Hur som helst, en berättelse kommer.

Bild 1 är 2 dagar innan förlossning
Bild 2 är 3 dagar efter förlossning

 
 
Ingen bild

Maria

20 maj 2014 19:30

Ja, visst är det galet häftigt!

Lite promenader med underverket i vagnen är alldeles lagom i början

 
Fertilitetsresa

Fertilitetsresa

20 maj 2014 22:15

Klok du är som inte stressar! För övrigt tycker jag att du ser jättefin ut redan :)
Kram!

http://fertilitetsresa.blogg.se

 
C

C

20 maj 2014 22:25

Fantastiska kroppen och fantastiska du som klarat av detta! Ser fram emot att läsa om förlossningen även om den kanske inte blev den bästa. Kram

http://spyor.blogg.se

 
Bella

Bella

20 maj 2014 22:39

Det är otroligt och du är jättefin! :)
Så glad att du känns så harmonisk och nöjd! <3
Kram Bella

http://bellabellam.blogg.se

 
Anne

Anne

21 maj 2014 18:32

Ja, det är fantastiskt med kroppen! Något som också är fantastiskt tycker jag är hur långa inlägg du skriver och att du orkar göra det. Även allt du skrev när du var på förlossningen. Jag har kommit av mig mycket med bloggandet. Nyfiket undrar jag, skriver du på en dator eller tel eller padda? Kram från mig till dig och din fina dotter!!

http://www.anneutane.blogspot.com

Karin

21 maj 2014 19:19

Haha ja.. jag har alltid haft lite skrivklåda och det har blivit ett sätt för mig att reflektera över hur jag mår faktiskt. Jag skriver liksom av mig. Jag skriver alltid på min telefon. Jag jobbar aldrig med texterna utan skriver bara ner det första som dyker upp i huvudet. Jag funderar en del över bloggens vara eller icke vara överhuvudtaget.. Får se hur jag gör framöver.
Kram fina du

 
Anne

Anne

21 maj 2014 22:15

I så fall blir Jag ännu mer imponerad av att du fixar skriva så långa inlägg på mobilen. Jag får ont i fingrarna att skriva så mycket på mobilen. Det är intressant att få läsa och följa din resa även nu efter att er dotter är född. Det som kan vara intressant för dig är ju att skriva ned i bloggen så du minns sen, det som sker med henne, hennes utvecklingssteg osv...

http://www.anneutane.blogspot.com

 
C

C

21 maj 2014 23:18

Stoooooooooooooooort grattis till er lilla dottern :D Hon är helt makalöst söt och ser fram emot och läsa din förlossningsberättelse. Magen har verkligen gått ner fort och PT-online senare kan nog vara skönt men låt kroppen ta den tid den behöver och pusha inte utmattningen. Tar nog mycket energi som det är med ett litet pyre!
Stor kram <3

http://iamcharlotte.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards