Alla inlägg den 31 maj 2014

Av Karin - 31 maj 2014 15:58

Det är inte meningen att hålla er på halster med del 3 i min förlossningsberättelse. Det beror på att jag har varit dålig.

Fick huvudvärk som liksom pulserade i tinningen när jag rörde mig i onsdags, i torsdags blev det sämre och under natten till fredagen var jag matt, svag och det svartnade framför ögonen när jag bar Pyret till vår amningsplats. Jag bestämde mig då för att ringa till vårdcentralen så fort de öppnat.

Sagt och gjort och bm tyckte att det var fog för en akut läkartid samma dag. Läkaren tyckte att jag var blek, tog blodtryck, sänka, urintest med mera. Lite feber hade jag och lite lågt blodtryck men det förklarade inte mitt mående. Hon trodde istället att min kropp var utmattad av allt ammande (vilket skrämde mig), tyckte att jag gått ner för fort i vikt också och jag har inte ens promenerat - bara suttit och ammat. Pyret har ökat mycket och snabbt i vikt och det har tagit av mig. Hon beodrade mer vätska, mer mat och mer vila. Jag drack runt 4 liter igår och idag mår jag bättre men det finns en antydan till pulserande huvudvärk och yrsel.

Det hela fick mig att fundera en vända till på om sambon borde ge ersättning en gång på natten för att avlasta mig. Vårt lilla Pyre äter med 2 timmars mellanrum dygnet runt och ibland är hon svår att natta om, vilket betyder lååånga och många vakentimmar nattetid. Jag är som ni vet rädd för att överbelasta min kropp och bli sjuk(-are). Men jag är inte helt redo att ge upp hel-amningen heller... Får se hur jag gör!

3e delen kommer inom kort!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards