Alla inlägg under maj 2014

Av Karin - 1 maj 2014 10:41

Idag är det dag 2 efter bf. Jag skrev igår att en del av min slempropp lossnat, egentligen vet jag ju inte om det var en del- eller om det var hela. När jag googlade efter mitt inlägg såg det ut som att det mycket väl kunde ha varit hela slajmhögen som kom ut. För er som undrar så såg det ut som en bit manet och det låg i min trosa och jag hade inte känt att det kommit ut. Jag stirrade på den lilla slajmiga högen och tänkte "jaha där ligger slemproppen". Haha!

Igår hade jag ganska mycket förvärkar och vid vissa tider trodde jag att det var på gång. Men det lugnade sig gång på gång. På kvällen var det lugnt och när jag satt i soffan och åt jordgubbar tänkte jag "åh vad skönt att det inte drog igång idag, jag är så himla trött".

Överallt läser jag att kvinnan som regel är "helt färdig" med graviditen nu och struntar i rädslor inför förlossningen - man vill bara föda. Jag känner inte riktigt så..

Jag är lite rädd, inte så mycket för förlossningen som för min enorma trötthet. Den gjorde mig orolig innan pga utmattningen och nu är den helt brutal i och med allergin. Jag ligger däckad i min säng dygnet runt, med igenkletade ögon, rinnande näsa, hosta och rosslande andning. Och då är fönstrena stängda och jag har inte ens känt "frisk" luft på flera dagar. När sambon kommer in från jobbet blir jag ännu sämre pga pollen som han tar med sig in..

Men å andra sidan tror jag inte att jag kommer hinna bli avsevärt mycket bättre innan det är dags så vi kan lika gärna kicka igång förlossningen nu och bespara mig lite graviditetsjobbighet för hjälp vad tungt det är ;)

Igår kom regnet, efter veckor av högsommarvärme och det var fan bättre än skatteåtebäringen. Idag funderar jag på att lulla ut till bilen och köpa mig en glass.. Det blir deppigt att ligga instängd inomhus så en glass kanske kan vara värt ett pollenbakslag :)

Nu har jag kommit till en tid när folk tipsar om "hur jag ska göra" för att starta förlossningen. Det är riktigt irriterande. Känns ungefär som när man fick tips som ofrivilligt barnlös om att "slappna av" så funkar det. Mig veterligen finns det 3 grejer som är vetenskapligt bevisade; spermier, orgasm och vila ska alla ha förmågan att "reta igång" förlossningen. Har man väntat i 9 månader (plus 2 år) så kan man nog vänta några dagar till och låta naturen sköta sitt.. Jaga tid har jag gjort för mycket av i mitt liv.

Blir det en uppdatering till måntro? :)

V 41 (40+1)

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards