Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Hejåhå

Av Karin - 23 september 2014 21:38

Sedan vi senast hördes har mycket hänt. Så känns det i alla fall.

Jag bestämde mig för att försöka lägga stress och funderingar på eventuella sköldkörtelproblem åt sidan men påmindes gång på gång genom mitt mående. Gång på gång blev jag också besviken på läkaren som jag hade träffat. Tårar av frustration trillade flera gånger nästföljande dagar. Tårar över att ha blivit nedtryckt i skorna, tillintetgjord och dumförklarad.

Med lite påpushning bad jag att få en ny tid, till den läkare jag hade träffat gången innan. För typ 2.5 veckor sedan. Jag fick en telefontid 1 vecka fram i tiden. Kändes tungt då i virrevarret. Nu är det snart torsdag och dags för det samtalet.

I samma veva vaknade Pyret av att hon hade svårt att andas efter att hon somnat för kvällen. 3e gången ringde vi 1177 och de tyckte att vi skulle åka in till akuten. Sagt och gjort, vi packade oss iväg vid midnatt och tillbringade typ 3.5 timmar där (kändes som typ 8). Liten bebis på stor patientsäng såg fel ut.

En lätt virusinfektion kunde läkaren ana och han rekommenderade oss att inte ge henne morötter förens hon blir äldre. Hon hade fått smaka morötter för första gången samma dag och både jag och mannen var allergiska som barn. Pyret hade fått små utslag här och var på kroppen och läkaren var misstänksam om de hörde ihop med morötterna. Vi fick åka hem vid 3.30-tiden

När vi sedan vaknade följande morgon var Pyret rejält förkyld, snorig och hade feber. Det var en konstig start på en förkylning.

Med facit i hand var det antagligen halsen som spökade då när hon vaknade med andnöd. Det dröjde nämligen bara ett dygn sedan blev jag sjuk. (Vilken skräll. Not.)

Idag har jag dessutom missat 2 samtal från hemligt nummer. Min vårdcentral brukar alltid skicka brev med provsvar så det får mig att undra om det var dem och vad proverna i så fall visade. Är det den dumma läkaren och om mina provsvar visar något tokigt, då hoppas jag att jag finner mig i situationen och vågar säga några väl valda...

Så det har minst sagt varit lite snurriga dagar. Från pissigt läkarsamtal, tårar över det, till akuten med lillbebis, oro över det och sedan feber för både liten och stor. Pju.

Idag har jag träffat min "gamla" kurator och hon är fantastisk! Hon hjälpte mig sålla bland alla tankar, oro och frustration, för att sedan landa i en "så här gör du"-plan. Jag behövde en sån.

Vi började sedan prata om en företagsidé och det visade sig att vi båda tänkt på samma sak och bar på samma dröm. Kanske det blir verkligt en dag när jag är frisk. Hur som helst behöver jag tilltron och glädjen i den möjligheten just nu.


----

Lämna gärna din bloggadress i en kommentar. Alla sparade adresser försvann i ett mobilhaveri the other day.

 
 
C

C

24 september 2014 21:00

Alltså det känns som att så mycket går emot er hela tiden. Måste vara svårt att få landa och hitta lugn i allt som händer. Hoppas att du får de svar du vill av din VC. Läskigt med andnöd på en sån liten. Jäkla sjukdomstider nu alltså. Kramar

http://spyor.blogg.se

Karin

24 september 2014 21:11

Vad skönt att du säger så C, ibland när jag neggar ihop och tänker att det är så mycket skit som händer så blir jag orolig för om det bara är i mitt huvud. Om det beror på ett negativt tankemönster liksom, som jag hade när jag var sjukare. Känns skönt att då och då få bekräftelse från "friska" människor att det faktiskt är en period av motgång just nu, att andra upplever det likadant.

Du har rätt, det är himla svårt att få lugn och ro och kunna rehabilitera när det är så stökigt runt omkring. Hoppas att det blir bättre...

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards