Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av Karin - 27 oktober 2014 10:33

Det är tätt mellan given. Tyvärr.

Jag har fått sår i munnen, de gör himla ont. Det är som hårda runda kulor i gommen och tandköttet. De värker och pulserar hela tiden och svider förstås när jag äter eller dricker. Hade bara tänkt att det var någon förkylningsgrej så jag brydde mig inte om det förens jag googlade inatt efter amningen..

En kan tydligen få sår i munnen av sköldkörtelvärden när de påverkat binjurarna..

Det kan förstås också bara vara en infektion. Känner mig hängig och knepig i kroppen igen. Funderar på den där sköldkörteln igen, jag som trodde att vi blivit vänner.

Ringde vårdcentralen, jag som inte skulle dit mer (hade jag tänkt). Pratade med en bra sköterska som undrade varför inget hade gjorts åt mina dåliga sköldkörtelvärden (eeh ja.. jag har liksom undrat detsamma).

Sköldkörtelproverna ska tas om idag, det var planen från början. Får se vad det blir mer för prover. Börjar bli rädd igen. Rädd för att "ställa till det", för att behöva bli sjukskriven så att sambon måste trassla med sitt jobb. Stress. Stress att vi är så långt från familj och hjälp därifrån.

Jag hoppas att dagens läkare kan hjälpa mig ur det större perspektivet. Jag ska vara ärlig och jag ska be om hjälp. Hjälp på riktigt. Inte bara blodprover och hemgång. Jag vill ha HJÄLP! Min kropp skriker på alla möjliga sätt..

Håll en tumme.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards