Direktlänk till inlägg 4 november 2014

JIPPIIIII

Av Karin - 4 november 2014 16:43

Äntligen!!

Läkaren ringde och berättade att jag behöver medicin för sköldkörteln. Det var fel på både hormonet och vävnaderna.. Jag fattar typ inget av det men skit samma, NU SKA DET BLI BÄTTRE!!

(Väldigt många svordomar) till den förra läkare som sa att jag "lät helt frisk" och som sa att "det är såhär småbarnsföräldrar mår". 8 ytterligare veckor behövde jag må dåligt pga henne!

Nu. Blir. Det. Bra.
visst?

 
 
Maria

Maria

4 november 2014 19:05

Åååå vad härligt!
Tycker du skall anmäla din tidigare läkare som ignorerade dig för 8 v sedan!
Kram

http://Kampfisken.bloggplatsen.se

Karin

5 november 2014 10:54

Jo det borde ju förstås göras.. Det är den 2a läkaren som borde anmälas under mina 2 år som sjuk. Fy tusan för dåliga läkare!
Tack för pepp!
Kram

 
tanniz

tanniz

4 november 2014 19:58

Har nog aldrig varit så glad över att läsa att någon har någon fel som kan fixas. Härligt. Nu blir det bara bättre :)
Kram

http://tanniz.bloggo.nu

Karin

5 november 2014 10:51

Tack! Haha jag sa till sambon igår "vad konstigt, det känns typ som om jag vunnit på lotto och det som hänt är att jag fått reda på att jag är "sjuk". Knäppt!
Kram

 
c

c

4 november 2014 21:27

Känns som så konstigt att man blir så glad åt att läkarna hittar fel men fel kan man ju oftast åtgärda! Hoppas hoppas du får må bättre :)

http://spyor.blogg.se

Karin

5 november 2014 10:52

Eller hur.. sa det till sambon igår också. Konatigt att vara SKITGLAD när jag fått dåliga nyheter (egentligen). Tack för pepp!
Kram

 
Ingen bild

Maria

5 november 2014 09:18

Ja vännen, nu vänder det!

Hoppas du kommer märka skillnad fort!

Kram!

Karin

5 november 2014 10:52

Jaaa!! Tack,
Kram

 
Ingen bild

Mimmi

5 november 2014 18:46

Ja, men hurra! Så skönt. :-D

Nu vänder det!

Jag är mycket piggare nu efter många veckor med min sköldkörtel-medicin och har mer energi. Det kommer du också få. Allting ljusare när man får mer kraft igen.

 
JZ79

JZ79

5 november 2014 19:39

Klart det kommer bli bra nu!! Att vara sjuk, inte bli trodd och sen få en diagnos..ja det är som att vinna på lotto. Nu.Blir.Det.Bra :)
Kram!!

http://jz79.wordpress.com

 
R

R

6 november 2014 22:19

Vad skönt med en förklaring som går lätt att åtgärda :) nu kan det bara bli bättre!
Nu vet jag visserligen inte hur stämningen var i rummet och hur du blev bemött, och jo bemötande lämnar ibland en hel del i övrigt att önska men jag tycker ändå det är tråkigt med dessa kommentarer som ropar "anmäl". Det gäller att hitta en doktor som man har förtroende för och trivs med men det kanske inte är rätt väg att gå att anmäla de övriga? Nu vet jag att jag kanske är lite provocerande men jag är bara rädd att vi ska hamna i en situation som dn i USA där man gör dyra o skadliga undersökningar enbart av rädsla att bli anmäld.

http://Rebria.blogg.se

Karin

7 november 2014 13:12

Tack för din kommentar R!

Jag blir inte provocerad av sin kommentar. Tycker att det är en viktig input. Jag skulle inte heller vilja ha en situation likt den i USA. Men från den situation som jag hamnade i med läkaren och situationen i USA är det LJUSÅR.

Jag tycker att det minsta en kan begära när en besöker läkare är att bli tagen på allvar och känna sig trygg i att få hjälp. Nu kändes det otroligt bra för mig att mina bekymmer visade sig vara fysiska, att jag fick en diagnos men det ska inte spela någon roll. Psykisk ohälsa är minst lika illa och ska tas på lika stort allvar som fysisk.

Denna läkare sa så otroligt mycket felaktiga saker; några av dem nämnde jag i inlägget. Hon sa också "äsch blodtrycket behöver vi inte ta, det vet vi redan är dåligt". Är inte det en jäkligt knasig inställning? Det är sådant som är dåligt som en följer upp som läkare..

Trots att mina sköldkörtelvärden hade varit dåliga vid 2 tillfällen tidigare (bara veckor innan) tog hen inte om dessa.. Jag fick vänta ytterligare 6 veckor efter det mötet och sedan 1 vecka till på provsvar, sammanlagt över 2 månader. Då sökte jag akut till en annan läkare och var skitnervös över att riskera att bli misstrodd och dåligt bemött igen.. Tack vare att jag sökte akut igen beställde hen fördjupade provtagningar där de såg att min sköldkörtel var helknasig..

Jag tycker inte att det ska vara såhär. Jag tycker inte heller att vi riskerar att bli som USA om mina önskemål infiras; att läkare ska bemöta sina patienter med respekt och utgå från att patienten som söker akut faktiskt inte mår bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards