Alla inlägg den 12 november 2014

Av Karin - 12 november 2014 11:41

Jag har tänkt skriva flera gånger, har till och med en påbörjad text, om det svartvita fotot på väggen, sparat som utkast.

Jag har snart medicinerat med Levaxin i en vecka. Ingen skillnad. Jag mår allra sämst när jag vaknar på mogonen. Då är jag så fruktansvärt sömning, dåsig och har ont på flera ställen (ländryggen, handleder, vader och fötter). Jag har oftast ont i halsen också och känner mig yr. Det blir bättre när jag kommit igång. Om jag lägger mig dåsar jag bort i bottenlös trötthet. Tydligen är det så när sköldkörtelvärdena ser ut som mina..

Imorgon har jag läkarsamtal och jag hoppas få lite klarhet i när jag kan räkna med förbättring, om jag ska lämna nya prover, ev höjning, amning och ev sjukskrivning på deltid.

Ramlade över denna fenomenala studie om utmattningssyndrom och jag skulle vilja sprida artikeln inom sjukvården.

Allt det jag sagt och upplevt finns där i;
- en kan inte medicinera bort utmattningssyndrom med antidepressiva preparat
- KBT är alldeles för ansträngande under sjukdomstiden
- en behöver ofta byta arbetsplats och
- det ÄR stor skillnad på depression och utmattningssyndrom.

Det enda tråkiga med artikeln är att den säger att jag ska dö i förtid..

Läs den:

https://www.suntliv.nu/forskning/battre-rehabilitering/elva-ars-forskning-om-utmattningssyndrom/

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards