Direktlänk till inlägg 26 november 2014

PMS?

Av Karin - 26 november 2014 11:48

Nu är jag så satans irriterad igen. Fly förbannad i kroppen, känslorna svänger än hit och än dit. Jag mår illa, tappar matlusten och känner mig frustrerad och gaaalen på allt. Oxtokig..

Lägger ihop ett och ett. Mens.

Jag har aldrig lidit av PMS innan men jag upplever att det blivit ordentligt efter förlossningen. Googlar lite och inser att jag inte är ensam. Är det någon av mina läsare som känner igen sig? Vad kan en göra åt det? Försvinner det?

Jag har kopparspiral så det är inga hormoner därifrån.

Update: Tack för alla tips om bebishård mage. Jag är tacksam för varenda ett av dem men har inte hunnit svara. Vi ska prova att ge 20ml lactulos varje dag (innan kl 13) fram till nästa tisd. Funkar det inte får vi träffa läkare. Känns långt tycker jag men hon bajsar iaf nu, även om det krävs en gedigen insats från hennes sida..

 
 
Ingen bild

Maria

26 november 2014 14:22

Oj oj jag känner igen mig. PMS och lite sömn är en riktigt dålig kombination! Mensvärken har för min del blivit värre för varje barn och likaså ägglossning. Igår trodde jag att jag skulle föda barn igen. Fy fan! Blir minipiller för min del snart.

Du är inte ensam!

Karin

26 november 2014 14:39

Shit vad värdelöst!!

Jag får inte ta några piller pga att min pappa har haft blodpropp. Vet inte om jag skulle våga mecka med hormoner nu heller efter turbulenta år men det här var förstås ingen hit heller... Hoppas att det är sköldkörteln ;)

 
Ingen bild

emilia

26 november 2014 19:33

Pms ja. Fast har på senare år fått diagnosen Pmds med depressivt tillstånd ca 10 dagar/mån (endast de månader jag har Ägglossning, läkaren beskrev det som att vissa kvinnor är överkänsliga för gulkroppshotmo som utsöndras vid äl). Höll på att kosta mig familjen innan jag fick behandling (sertralin). Har under årens lopp sökt hjälp åtskilliga ggr, oftast fått svaret att livet går upp och ner för alla... nähäe?! Blir skogsdunge när jag tänker på det nu i efterhand

 
Ingen bild

emilia

26 november 2014 19:40

Forts följer.. :) skogstokig i efterhand när jag äntligen har en medicin som funkar och äntligen kan leva ett normalt liv (med toppar och dalar). Kvinnorelaterade sjukdomar/symtom är inte högprioriterade inom sjukvården är min erfarenhet...
däremot blir man (jag) lättretlig och rabiat av långvarig sömnbrist/trötthet också. Jag medicinerar oxå mot Hypothyreos och skillnaden när jag har rätt medicinering är total. Hoppas du får värdena ok snart!!!
Kram

 
Ingen bild

Maja

27 november 2014 07:08

Inte ensam om PMS problem och humörsvägningar, undersökning och samtal här och där till man blir yr bara av det förrutom gnissel hemma. Jag funderar på att testa Saframyl ska tydligen vara bra för att må bättre men oxå mot PMS? Någon som vet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 3 augusti 2015 20:35


Hej hörni Jag ser att ni är en hel hög som fortfarande är här inne och kikar. Tack för det. Hur har ni det i sommar? Jag har min bästa någonsin. Jag har kämpat på med mina hjärnspöken och jag har gjort ett riktigt bra jobb. Jag är så mycke...

Av Karin - 21 juli 2015 21:21

Jag går sönder av sorg över beskedet att den kvinnan vars blogg jag följt i ett par år somnat in. Som jag förstår det bara några dagar innan hennes sons födelsedag. Denna 2-åring som ska fortsätta fråga efter mamma tills att han en dag slutar att frå...

Av Karin - 16 juli 2015 09:04


Hörrni. Jag jobbar och jobbar med mina tankar och beteenden. Inser att jag har varit jäkligt hård och elak mot mig själv. Som min allra värsta fiende har jag mobbat mig själv i tysthet. Känt mig otillräcklig på alla plan och försökt finna vägar framå...

Av Karin - 10 juli 2015 18:56

Jag hade planerat att skriva massa dravel om mig. Om mitt möte med psykologen idag. Hur upp- och ner allt känns och hur satans svårt saker kan bli. Jag hade tänkt att berätta för er, en gång för alla, en första- och en sista gång om de som format mig...

Av Karin - 8 juli 2015 18:37

Min sjukskrivning leder mot sitt slut. Tur i oturen att jag har varit sjukskriven, vi har nämligen varit sjuka allesammans. Lillan har haft 40 graders feber och antagligen satt något typ av snorrekord.. Och vi blev sjuka samtidigt. Alltså. Sjuk bebis...

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards