Alla inlägg under december 2014

Av Karin - 8 december 2014 20:54

Det känns inte riktigt bra med den köpta gröten tycker jag. Jag skulle vilja göra egen gröt. Eftersom att vår tjej äter gröt 2-3 ggr per dag (frukost och nattmål, plus ev mellanmål) får det inte bli för krångligt.

Jag vet också att den köpta gröten är berikad med järn och därför krigar BVC för den. Nu har jag googlat runt och klurat på det där och insett att det inte alls är omöjligt att komma upp i samma järnvärde med egengjord gröt och mer naturliga ingredienser. Precis som flera av er tipsat mig om redan tidigare!

Nu undrar jag. Kan en göra gröt och ha klar likt köpegröten? Hur gör ni andra som gör egen gröt? Fullkorn/havre/annat? Hit me (med recept och tips). TACK, ni är guld :)

Av Karin - 6 december 2014 14:39

Jag har målat lite igen.. Just nu knåpar jag på denna färgglada fröken. Hiss eller diss? ;)

Av Karin - 5 december 2014 21:39

Fredagkväll.

Jag är hemma ensam med lillan ikväll. Hon har precis somnat. Klockan är dock "bara" 20.30 och så tidigt somnar hon aldrig. Antar att hon bara sover ett kort tag och sedan bjuder på långa vakentimmar inatt.

Vi har verkligen fått in bra kvällsrutiner nu, bortsett från ikväll då. Så jäkla skönt! Hon äter fyrtioelva gånger på kvällen men sen sover hon gott och länge. Väldigt värdefullt för ens välbefinnande!

Jag hade en bokad läkartid igår men det blev inställt på morgonen pga sjukdom. Vet därför inget om mina senaste skäldkörtelprover. Tydligen kan även läkare bli sjuka. Lite i smyg önskar jag att han fått utmattningssyndrom, så att han kan komma tillbaka med kunskap. Haha!

På tal om utmattningssyndrom. Jag trodde aldrig att jag skulle ha något gemensamt med Herr Åkesson. Men tydligen. Ska bli intressant att följa. Lite lättare att vara sjuk när en får hjälp från dag 1 och nästan 100.000 kr varje månad dock.. Det är skillnad på folk och folk tydligen (i enlighet med hans egen skola).

Det händer mycket i mig nu. Jag letar nya förebilder tror jag och ddt har absolut inget att göra med Herr Åkesson. Tror att det beror på att jag själv förändrats så mycket. Jag lockas av helt andra saker än tidigare och imponeras inte alls av samma beteenden längre.

Tänker att jag vill att vi ska vara hemma med lillan tills hon är 2-3 år. Vill att förskolan ska få vara en rolig aktivitet och inte en förvaring. Vill att hon ska träffa sina föräldrar mer än pedagoger om dagarna. Känner att jag vill att vi ska kunna klara oss på en lön. Att ett dyrt hus med dyra lån inte lockar längre. Att jag vill kunna gå ut i skogen med lillan och plocka svamp innan lunch. Kanske skriva en bok, måla tavlor och köpa och sälja möbler. Gärna föreläsa om utmattningssyndrom och om vägen tillbaka.

Jag vill leva sunt och plocka frukter och grönsaker i vår trädgård. Huset kommer antagligen vara i behov av renovering och det får ta tid. Ett rum i taget. Lära känna huset och fynda på loppis. Ha picknick under ett fruktträd och läsa en bok högt för lillan, då när en annars skulle ha jobbat med en klump i magen över barnets långa timmar på förskolan.

Presenterade mina tankar och känslor för sambon. Den ständigt tålmodige sambon. Till min stira lycka blev han också taggad.

Visade ett billigt hus på landet. Räknade på månadskostnaden och log. Fan vad skönt att bo så billigt. La till att vi kommer att sälja vår bostadsrätt med några hundratusen i vinst. Istället för att låna ihjäl oss och pynta den vinsten in i ett nytt (för dyrt) boende lever vi för dem. Köper oss tid. Tid med lillan. Tid för oss att kunna vara hemma. Inte behöva snurra ihjäl oss i ekorrhjulet (igen).

Jag blir pirrig i magen av tanken. Undrar ena stunden om det verkligen går och vad jag egentligen ska göra? För att i nästa stund tänka: VAD SOM HELST!

Jag kan göra vad som helst.

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards