Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Karin - 21 januari 2015 20:44

Nu har vår tjej fått attityd minsann. Bestämd och envis är hon också. Och alldeles älskvärd förstås. Hon kryper numera runt hejvilt och det är svårt att hålla koll på hennes upptåg. Nyligen fyllde hon 8 månader och hennes högsta önskan verkar vara att bara ställa sig rakt upp. Hon har provat ett antal gånger, vilket reulterat i en och annan mindre olycka. Pju.

Hennes nyaste påfund, som både prövar tålamod och oroar är att matvägra. Eller rättare sagt, hon vill bara äta själv med fingrarna. Hon får förstås gärna äta själv, om det inte vore för att vi har hela frysen full av diverse puréer..

Ikväll har jag i vild förtvivlan slängt ihop biffar av kyckling/broccoli - purén vi hade i frysen. Med förhoppning om att hon istället kan plocka i sig den när kycklingen intagit fingerplockvänlig form. Gjorde även omelette och hade i annan puré i, även det går ju att äta själv.

Hörrni! Är det en fas? Eller är det såhär nu? Är det slut på skedmatandet? Vad ger ni andra för mat när denna tid är kommen? Jag gillar verkligen att ha mycket klart i frysen, såna tips mottages gärna!

Presentation


Jag är en 29-årig tjej som bor i en mellanstor stad. Jag har utmattningssyndrom och började blogga som ofrivilligt barnlös. I juli blev vi spontangravida, efter 2 års försök. Jag vill vara anonym.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards